پیمانکار فاز ۲ پالایشگاه آبادان در حال تجهیز کارگاه است

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیمانکار فاز ۲ پالایشگاه آبادان در حال تجهیز کارگاه است

استاندار خوزستان گفت: در زمان حاضر پیمانکار اجرای فاز دو پالایشگاه در حال تجهیز کارگاه و انجام عملیات شمع کوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه ۵۱۲ واحدی تعاونی کارکنان پالایشگاه آبادان که با حضور مسئولان ادارات برق، آب، گاز و منتخبان پنجمین دوره شورای شهر انجام شد، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کارها در حال پیگیری و انجام است، ضمانت نامه های لازم در شورای اقتصاد صادر شده و امیدواریم فاینانسور چینی پس از صدور این ضمانت نامه ها، پول را در اختیار پیمانکار قرار دهد.

وی با بیان اینکه طبق توافق، بخشی از این فاینانس در قالب پرداخت وجه و بخشی در قالب تامین و تحویل تجهیزات به پیمانکار برای شروع کار است، اظهار کرد: امید می رود تا از شهریورماه کار با سرعت بیشتری شروع و به پیش رود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای انجام پروژه عظیم فاز دو پالایشگاه آبادان با پیش بینی ۵ سال کار اجرایی، حدود ۸ تا ۱۰ هزار نفر بکار گرفته می شوند.

شریعتی با اشاره به مبلغ سه میلیارد دلاری فاینانس چینی در اجرای فاز دو پالایشگاه آبادان، یادآور شد: در زمان حاضر مصوبه ۱.۳ میلیارد دلار از این فاینانس صادر شده و ۱.۷ میلیارد دلار دیگر باقی مانده که آن نیز نهایی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دعوتش برای بازدید از پروژه بزرگ تعاونی مسکن کارکنان پالایشگاه، گفت: کار ساخت این پروژه از سال ۹۲ آغاز شده و خوشبختانه همدلی، همراهی، هماهنگی و همکاری میان مسئولان مختلف از جمله منطقه آزاد اروند، پالایشگاه، مدیران دستگاههای اجرایی و مدیریت صحیح و مناسب مسئولان پروژه سبب شد تا یک کار تعاونی به طور موفق به انجام برسد، امید می رود این پروژه طبق برنامه زمان بندی شده تا بهمن ماه آماده بهره برداری شود.

استاندار خوزستان افزود: پروژه تعاونی مسکن کارکنان پالایشگاه با ۵۱۲ واحد و هزینه کرد تقریبی ۱۰۰ میلیارد تومان، کار ارزشمند و با کیفیتی است که البته یکسری مشکلات در بخش زیرساختی از جمله فاضلاب، برق، گاز و غیره وجود دارد که برای رفع آنها قول مساعدت داده شد، امید می رود با راه اندازی این ساختمان و استقرار خانواده های کارکنان در خانه هایشان بتوانند در امنیت و آسایش به کار و زندگی بپردازند.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار