پیگیری اخذ مجوز برای جذب آزاد 400 نیرو/ تلاش برای استفاده از فارغ‌التحصیلان رشته توانبخشی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیگیری اخذ مجوز برای جذب آزاد 400 نیرو

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از این پس سالانه 600 نفر از همکارانمان بازنشسته می شوند در حالی که دانشگاه فرهنگیان در هر سال 200 معلم متخصص آموزش و پرورش استثنایی را تربیت می‌کند. باید امسال برای جذب آزاد 400 نفر اقدام کنیم که مراحل دریافت مجوز را می‌گذرانیم.
مجید قدمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چالش بازنشستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: طی چند سال آینده با خروج تعداد قابل توجهی از همکاران آموزش وپرورش استثنایی رو به رو خواهیم شد و باید نیروی مناسب را جایگزین آنها کنیم.
وی افزود: از حالا به بعد خروجی‌های ما سالانه 600 نفر است در حالی که دانشگاه فرهنگیان در هر سال 200 معلم متخصص آموزش و پرورش استثنایی را تربیت کرده و وارد سیستم تعلیم و تربیت می‌کند. باید امسال برای جذب آزاد 400 نفر اقدام کنیم که مراحل دریافت مجوز را می‌گذرانیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه داریم تا از نیروهای توانبخشی استفاده کنیم عنوان کرد: به دنبال اخذ مجوز هستیم تا فارغ‌التحصیلان رشته توانبخشی طرح خود را در مدارس استثنایی بگذرانند و از ظرفیت و توان آنها استفاده کنیم.
به گفته قدمی، بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری به 95 میلیارد تومان رسیده و نسبت به سال 95 حدود 30 درصد رشد کرده است و اگر بخواهیم آن را با بودجه چهار سال گذشته مقایسه کنیم می‌توان گفت با رشد 300 درصدی مواجهیم و نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به آموزش و پرورش و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی است.
وی تاکید کرد: به جرات باید اعلام کرد که 90 درصد مشکلات آموزش و پرورش استثنایی توسط دولت حل شده است و 10 درصد باقیمانده عمدتا مربوط به تجهیزات توانبخشی گرانقیمت است و تلاش می‌کنیم آن را طی برنامه ششم رفع کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار