پیگیری برای برگزاری آزمون استخدامی و جذب ۱۰۰۰ نفر در آموزش و پرورش استثنایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه تا سال آینده ۱۰۰۰ نفر از مجموعه استثنایی بازنشسته می‌شوند، برای جذب این تعداد باید آزمون استخدامی برگزار شود.
مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد و میزان خروجی از این سازمان چطور است؟»، اظهار داشت: یکی از معضلات و دغدغه‌های کنونی، موضوع کمبود نیروی انسانی است.
وی افزود: امسال 600 نفر از آموزش و پرورش استثنایی خارج خواهند شد و در این خصوص مکاتباتی هم داشته‌ایم، ضمن اینکه در مجموع امسال و سال آینده حدود یک هزار نیروی بازنشسته خواهیم داشت.
قدمی با تأکید بر اینکه باید مجوز استخدام در آموزش و پرورش استثنایی دریافت کنیم، خاطرنشان کرد: باید به ازای این یک هزار نفر، یک هزار نفر استخدام کنیم و درخواست برای جذب این تعداد را ارائه داده‌ایم؛ دغدغه اصلی بنده این است که بتوانم نیرو جذب کنم.
وی ادامه داد: امکان جا به جایی نیرو هم نداریم، زیرا تراکم دانش‌آموزان در کلاس 6 تا 11 نفر است و بالاتر از آن کیفیت را از دست می‌دهیم؛ نکته دیگر اینکه تقریبا 90 درصد کادر آموزش و پرورش استثنایی خانم هستند، زیرا جنس این کار نیاز به عاطفه دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا بخشی را از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب کنیم و بخشی را باید از طریق استخدام وارد کنیم، گفت: برای مهر امسال 130 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش استثنایی می‌شوند و در مجموع امسال 450 نفر کمبود نیرو داریم.
قدمی با اشاره به اینکه اگر ردیف استخدام دریافت کنیم آزمون استخدامی برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: نیروهای توانبخشی و گفتار درمانی را از طریق نیروهای طرحی می‌گیریم و مابقی را از طریق آزمون استخدامی جذب می‌کنیم؛ به دنبال آن هستیم که از سرباز معلمان با رشته‌های استثنایی هم استفاده کنیم.ر

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار