پیگیری جذب 400 عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیگیری جذب 400 عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان

ﻣﻌﺎﻭن ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﺗﺤﺼﯿﻼﺕ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎﻥ با اشاره به مشکلات کمبود هیات علمی در این دانشگاه گفت: به دنبال این هستیم تا با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط مجوز جذب 400 نیروی هیات علمی را کسب کنیم.
ﻃﺎﻫﺮ ﺭﻭﺷﻨﺪﻝ ﺍﺭﺑﻄﺎﻧﯽ در حاشیه برگزاری نهمین اجلاس معاونین آموزشی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در گرگان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیش از 39 هزار دانشجو معلم در مقاطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه در 16 رشته مشغول به تحصیل هستند، افزود: 10 هزار مهارت آموز تحت ماده 28 در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
روشندل تصریح کرد: نسبت دانشجو به استاد در جهان 18 است اما این نسبت در دانشگاه فرهنگیان حدود 44 است. در سطح کشور نیز در دانشگاه مادری مانند دانشگاه تهران حدود 20 واحد کمتر است.
وی گفت: برای اینکه این موضوع را برطرف کنیم یا باید تعداد دانشجویان را کمتر کنیم و یا اینکه تعداد استادان را افزایش دهیم. امکان کم کردن دانشجو وجود ندارد زیرا کشور نیاز به معلم دارد و دچار بحران کمبود معلم است.
ﻣﻌﺎﻭن ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﺗﺤﺼﯿﻼﺕ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎﻥ با بیان اینکه سونامی بازنشستگی معلمان در پیش است، اضافه کرد: در سه سال آینده یک سوم معلمان حاضر در کشور بازنشسته می شوند. در سال 1404 این عدد به دو سوم می رسد.
روشندل در پایان با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا از مهرماه 25 هزار دانشجو را در این دانشگاه جذب کنیم، خاطرنشان کرد: در استخدام‌های جدید آموزش و پرورش 17 هزار نفر پذیرفته می‌شوند که کار آموزش آنها توسط دانشگاه فرهنگیان انجام می شود. مدت آموزش این افراد حتی از دوره یک ساله به دوره تابستانه تبدیل شده و این کار خطا است. نمی توان شخصیت معلم را در این مدت کوتاه شکل داد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار