پیگیری وضعیت نیروهای قراردادی دانشگاه فنی حرفه ای به پیمانی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیگیری وضعیت نیروهای قراردادی دانشگاه فنی حرفه ای به پیمانی

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای از پیگیری، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دانشگاه به پیمانی برای انجام وظایف پست‌های سازمانی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، اولین گردهمایی روسای دانشکده ها و آموزشکده های مراکز تابعه دانشگاه فنی و حرفه ای در سال جدید، با حضور ناصر شمس سرپرست این دانشگاه برگزار شد.
شمس گفت: مقام معظم رهبری سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری کردند و اگر با دقت توجه کنیم نقش اصلی در حمایت از تولید و اشتغال را مصرف کنندگان که آحاد مردم جامعه هستند، ایفا می کنند. بنابراین بایستی از فرصتی که پیش آمده بیشترین بهره را ببریم و در جهت معرفی دانشگاه که تقاضا محوری و اشتغال زایی است، استفاده کنیم.
وی با اشاره به این مطلب که اولین گام برای حرکت و نوآوری در دانشگاه برنامه ریزی است، افزود: در سال های اخیر دلایل متعددی باعث شده است تا مدیران دریابند با برنامه ریزی به شکل سنتی دیگر قادر به حل مشکلات نخواهند بود.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای تصریح کرد: با توجه به ضرورت تدوین برنامه راهبردی به دلیل وجود عوامل مهمی از جمله تغییر و تحولات فناوری، اجتماعی، سیاسی، ارتباط گسترده سازمان با محیط و گسترش اغلب برنامه ها، ما در دانشگاه بزرگ فنی و حرفه ای با عنایت به اهمیت این موضوع، به تدوین برنامه های راهبردی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت منسجم اقدام خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: تفویض اختیارات به مراکز در چارچوب های مشخص، موجب افزایش بهره‌ وری و تمرکز زدایی از ستاد مرکزی خواهد بود. در مقابل تمرکز بر تولیدات دانشجویی و حمایت از این فرهنگ و پرهیز از مصرف گرایی راهی روشن به سوی کمک به رونق اقتصادی در کشور است.
سرپرست دانشگاه فنی وحرفه ای از ادامه استانی شدن ساختار این دانشگاه خبر داد و گفت: این امر از دو سال قبل آغاز شده و بحث مجوز از هیات امنا اخذ و در حال حاضر حکم ۱۰ استان از هیات امنا اخد شده است.
شمس گفت: در بحث توسعه روابط بین المللی، همکاری‌ها و مبادلات علمی، فرهنگی و هنری استادان و دانشجویان مراکز در داخل و خارج از کشور با اولویت کشورهای منطقه، تبادل استاد و دانشجو، همکاری‌های آموزشی و انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک برای تسهیل تبادلات علمی و تقویت و توسعه همکاری‌ها با دانشگاه‌های معتبر جهانی به ویژه کشور آلمان در اولویت قرار دارد.
وی یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای را تداوم برنامه‌های مهارت‌آموزی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: در این راستا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برگزاری کارگاه ها و مسابقات علمی و مهارتی در مراکز تابعه افزایش خواهد یافت.
شمس با بیان اینکه پژوهش، فناوری، ابداع، اختراع و نوآوری گذرگاه اصلی توسعه پایدار و عامل محوری پیشرفت در دانشگاه خواهد بود خاطر نشان کرد: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار، چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها بالاخص اقتصاد دانست.
وی به تغییر نگاه دولت در نحوه اداره مراکز آموزش عالی از طریق بودجه دولتی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ فنی و حرفه ای در صورت استفاده از ظرفیت نیروی انسانی خود به ویژه استادکاران، مدرسین و دانشجویان آچار به دست و مشارکت در امور پژوهشی و ارتباط با صنایع به خودی خود ظرفیت درآمدزایی را دارد و می تواند با خودکفایی، زمینه جلب اعتماد دولت و مسوولان برای مشارکت در تولید را فراهم سازد .
سرپرست دانشگاه گفت: با تغییر فرهنگ آموزشی، ایجاد فضای علمی- عملی در دانشکده ها و ایجاد زمینه تعامل و آموزش فنی و حرفه ای به فارغ التحصیلان دانشگاه های بزرگ کشور، جهت گیری آموزشی در کشور به سمت مهارتی شدن پیش می رود.
وی در ادامه با اشاره به اثر آموزش های مهارتی در حوزه های آب و زیست محیطی گفت: قطعا افزایش تعاملات آموزش های مهارتی بر حوزه های مذکور نیزتاثیرات مثبتی خواهد داشت.
شمس افزود: طبق برنامه ریزی ها و در جهت معرفی دانشگاه و بحث درآمدزایی؛ دست سازه ها و توانمندی های دانشجویان را در غالب نمایشگاه در کشورهای خارجی به نمایش خواهیم گذاشت که در این خصوص با سفرای سه کشور پیشرفته مذاکره کرده ایم.
سرپرست دانشگاه در خصوص برگزاری دوره های دانش افزایی مجازی بیان داشت: ایجاد و تقویت اینترانت قوی و گسترده در دستور کار دانشگاه است.
وی ادامه داد اگر چه ممکن است استفاده از سیستم های آموزش الکترونیک برای تشکیل کلاس های کوچک و کم تعداد هزینه بر باشد، در عوض پیاده سازی سیستم آموزش الکترونیک در سازمان هایی که تعداد کارمندان آنها بسیار زیاد است مقرون به صرفه است و این همان اثربخشی سیستم آموزش الکترونیک است که در مدت زمان کمتری توانایی ارائه سرویس های آموزشی را به تعداد بسیار زیاد دارا می باشد.
شمس ضرورت توجه به جلب اطمینان سرمایه گذاران و خیرین را یادآور شد و تاکید کرد: افزایش ضریب اطمینان بخش خصوصی و خیرین آموزش عالی برای ترغیب در امر سرمایه‌گذاری، ارائه شیوه‌های لازم در خصوص هدایت سرمایه‌ها و اجرای پروژه‌های مشترک باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به ارتباط خوبی که با نمایندگان مجلس و دولت داریم در پی آن هستیم که تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دانشگاه به پیمانی برای انجام وظایف پست‌های سازمانی مشخص شود.
در پایان وی به لزوم آموزش زبان های خارجی به دانشجویان در جهت ارتقای علمی و امکان حضور آنها در بازارهای صنعتی کشورهای منطقه، حل مشکلات نرم افزار آموزشی ناد و اجرایی شدن ماده ۲۳ در مراکز اشاره کرد و بیان داشت : با تمام توان عزم خود را جزم کرده ایم تا این مشکلات مرتفع گردد .

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار