پیگیر جذب مربیان پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی در خوزستان هستیم

دسته ها: اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار

نماینده مردم شهرهای بندر ماهشهر، بندر هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به کمبود ۱۰ هزار معلم در خوزستان و وعده وزیر جدید، به دنبال جذب مربیان پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی به‌عنوان معلم هستیم.
به گزارش بازارکار به نقل از ایلنا از خوزستان، علی گلمرادی امروز در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره با کمبود ۱۰ هزار معلم در استان خوزستان اظهار کرد: این کمبود یک فاجعه برای سیستم آموزشی در استان است و با توجه به این مهم، یکی از موضوعات مطرح شده با وزیر جدید آموزش و پرورش در هنگام گرفتن رای اعتماد وی، توجه به تامین نیرو در خوزستان و اقدام عاجل برای آن است.
وی افزود: با توجه به نزدیک‌ بودن فصل شروع مدارس و فعالیت قبلی و سابقه ۶ هزار نفر به‌عنوان مربی پیش دبستانی و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در استان، وزارت آموزش و پرورش از این فرصت به‌عنوان یک ظرفیت در جهت کمبود معلم در خوزستان استفاده کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان شرایط ویژه‌ای دارد و کمبودها و نواقص در امر آموزش این استان محسوس و ملموس است، گفت: پیش از رای‌گیری در دیدار با وزیر جدید تعیین و تکلیف مدیریت آموزش و پرورش و تبدیل کار سرپرستی به مدیرکلی از دیگر موارد طرح شده بود.
گلمرادی افزود: به‌دلیل اینکه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان مدت‌هاست در قالب سرپرستی مدیریت می‌شود، طبیعتا پاسخگویی و اختیارات زیادی برای اقدام در جهت رفع مشکلات این سازمان گسترده و بزرگ در این استان پهناور وجود ندارد و ضرورت تبدیل سرپرستی به مدیرکلی امری ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه حق استخدام باید برای ذی‌نفعان و کسانی باشد که به‌عنوان مربی سابقه کار دارند، ادامه داد: در تلاش هستیم تا جهت حل مشکل این مربیان دست به‌کار شویم و در این رابطه نیز پیگیری یک جلسه بین نمایندگان استان خوزستان در مجلس و وزیر جدید آموزش و پرورش شده است.
گلمرادی در پایان عنوان کرد: به دنبال این هستیم که با یک تیر دو نشان بزنیم تا هم کمبود معلم در سطح استان جبران شود و هم نیروهایی که دارای سابقه در پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی هستند جذب شوند.

اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار