چاره‌ای جز جبران کمبود معلم با استفاده از بازنشستگان و حق‌التدریسان در شرایط کنونی نیست

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

چاره‌ای جز جبران کمبود معلم با استفاده از بازنشستگان و حق‌التدریسان در شرایط کنونی نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه جبران کمبود معلم با استفاده از بازنشستگان و حق‌التدریسان فکر نامناسبی نیست، آن را تنها راه حل موجود در شرایط کنونی دانست.

محمدباسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه کمبود نیروی آموزش و پرورش برای مهرماه سال جاری نگران‌کننده شده است، گفت: این نگرانی در مناطق محروم و مرزی همچون جنوب سیستان و بلوچستان و منطقه سراوان بسیار بیشتر است.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه جبران کمبود معلم با استفاده از بازنشستگان و حق‌التدریسان در شرایط بحرانی کنونی فکر نامناسبی نیست اما استخدام از طریق دانشگاه فرهنگان و خرید خدمات بهترین روش برای حل این مشکل به شمار می‌آید چراکه جوانان خلاق و مستعد بسیاری جویایی کار هستند که باید هرچه سریع‌تر جذب شوند.

وی با بیان اینکه بی‌معناست اگر وزیر آموزش و پرورش بخواهد برای جبران کسری نیرو با وجود تعداد قابل ملاحظه‌ای نیروی بلاتکلیف از بازنشستگان استفاده کند، اضافه کرد: متاسفانه بانک اطلاعاتی جامعی از کم و کیف نیروهای آموزش و پرورش در این وزارتخانه وجود ندارد؛ به همین دلیل ضروری است آقای بطحایی به این مهم توجه کرده و دستور ویژه‌ای صادر کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود آموزگار در دوره ابتدایی امکان بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد، اظهارکرد: تا سال 1401 خروج نیرو از آموزش و پرورش به خارج از عرف متداول میرسد و اگر برای آن فکری اساسی نشود تا سال 99 آموزش و پرورش از پا در می‌آید؛ هرچند این وزارتخانه اقدامات امیدبخشی را آغاز کرده و در حال جذب نیرو در دانشگاه‌های فرهنگیان با نام جدید تربیت معلم است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار