چرا با وجود تصویب قانون تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها هنوز برخی گلایه‌مند هستند؟

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

چرا با وجود تصویب قانون تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها هنوز برخی گلایه‌مند هستند؟

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس دلایل اینکه چرا با وجود تصویب قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی همچنان برخی کارکنان آموزش و پرورش گلایه دارند را تشریح کرد و علت اصلی آن را گستردگی طیف کارکنان آموزش و پرورش دانست.

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره علت ادامه نارضایتی‌های برخی کارکنان آموزش و پرورش با وجود تصویب طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی، گفت: گستردگی و تنوع طیف کارکنان آموزش و پرورش به قدری است که با تصویب و اجرای یک قانون نمی‌توان تمام کارکنان آموزش و پرورش را راضی کرد چرا که باید نیاز آموزش و پرورش را هم در نظر داشت.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی در بسیاری از موارد موضوع قرارداد، معلمان فعال در مدارس غیرانتفاعی هستند که فعالیت این معلمان در این مدارس مانند فعالیت در یک شرکت خصوصی است که افراد با این شرکت طرف حساب هستند نه آموزش و پرورش و وزارتخانه فقط بر نحوه فعالیت آن‌ها نظارت دارد؛ بنابراین آموزش و پرورش نمی‎‌تواند تمام نیروهایی که در زیر مجموعه این وزارتخانه هستند را استخدام کند.

وی ادامه داد: حتی برخی از افراد در یک شهر نیروی رسمی و در شهری دیگر نیروی حق التدریسی هستند و برخی دیگر از کارکنان آموزش و پرورش نیز نیروی بازنشسته هستند و این نیروها به قدری تنوع دارند که نمی‌توان با یک قانون همه این نیروها را تعیین تکلیف کرد.

استخدام همه نیروهای زیرمجموعه آموزش و پرورش از توان این وزارتخانه خارج است

میرزاده با یادآوری اینکه قانون اخیر فقط مربوط به معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی بود، افزود: از سوی دیگر آموزش و پرورش با شرکت‎هایی قرارداد عقد کرده است که به صورت خرید خدمات آموزشی فعالیت می‌کنند و کارکنان شرکت‌ها نیز درخواست استخدام دارند بنابراین هرگاه صحبت از استخدام می‌شود طیف عظیمی از کارکنان آموزش و پرورش انتظار استخدام دارند که این موضوع از توان آموزش و پرورش خارج است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در عین حال نمایندگان مجلس هم مراجعات فراوانی از کارکنان هر یک از این گروه‌ها دارند که خواستار استخدام خود هستند ولی نمی‌توان به دلیل انواع قراردادها به تمام این درخواست‌ها پاسخ مثبت داد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار