چهار دانشگاه خوزستان متقاضی اجرای طرح جامع کارآفرینی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

چهار دانشگاه خوزستان متقاضی اجرای طرح جامع کارآفرینی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از تقاضای چهار دانشگاه در استان برای اجرای طرح جامع کارآفرینی (جاک) خبر داد.

عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح جامع کارآفرینی علاوه بر تکمیل مهارت دانشجویان، در بحث پرورش ایده و آموزش‌های کارآفرینی نیز نقش‌آفرینی خواهد کرد که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی، ماهر و کارآفرین باشند.

وی افزود: تاکنون دانشگاه‌های متقاضی برای اجرای این طرح دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد شوشتر و باغملک و واحد سما شوشتر هستند. افق امسال برای این طرح در خوزستان شش دانشگاه است که امیدواریم بیشتر نیز شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: مهارت‌آموزی در این طرح متناسب با تکمیل مهارت در رشته تحصیلی دانشجو است و علاوه بر آن دانشجو مختار است علاوه بر رشته تحصیلی خود در مهارت دیگری نیز آموزش ببیند. تنوع رشته‌های مهارتی در این طرح بسیار زیاد است و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند در آن شرکت کنند.

سواعدی گفت: گواهی‌نامه مهارتی پس از اتمام دوره آموزش توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود. این گواهی‌نامه بر اساس استانداردهای این سازمان است و تفاوتی با گواهی‌نامه هنرجویان این سازمان ندارد.

وی عنوان کرد: امیدواریم سایر سازمان‌های آموزشی در حوزه آموزش و پرورش و … چنین طرح‌هایی را اجرا کنند تا در کنار آموزش‌ها، مهارت‌آموزی و آموزش کارآفرینی نیز انجام شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار