چگونه تصاویر را در ویندوز 10 به اسلایدشو تبدیل کنیم؟

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

مشاهده عکس‌ها در سیستم‌عامل ویندوز از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین امکاناتی به‌شمار می‌رود که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Photos در ویندوز 10 بخوبی عکس‌های موردنظرتان را مشاهده و مدیریت کنید. همچنین اگر نیازمند امکاناتی بیشتر باشید نرم‌افزارهای زیادی همچون IrfanView وجود دارد که می‌توانید آنها را نصب و استفاده کنید.

در این میان گاهی امکاناتی در ویندوز نهفته است که چندان مخفی نبوده، اما کمتر کاربری به آن توجه می‌کند. این در حالی است که توجه به این ابزارها و امکانات شاید شما را از برخی نرم‌افزارها که فکر می‌کنید به آنها نیاز دارید، بی‌نیاز کند. یکی از این امکانات دیده نشده در ویندوز 10 مجموعه‌ابزارهای تصاویر است که به شما اجازه می‌دهد عکس‌های موجود در هر پوشه را براحتی به‌صورت اسلایدشو مشاهده کرده، تصاویر دلخواه را به‌عنوان تصویر زمینه ویندوز انتخاب کنید یا آنها را در زاویه 90 درجه به سمت چپ یا راست بچرخانید.

دوست دارید همین حالا با این ابزار نیمه پنهان آشنا شوید؟

برای دسترسی به این ابزار ابتدا به پوشه‌ای از هارددیسک رایانه مراجعه کنید که حاوی چند فایل عکس باشد.

چنانچه کمی به ریبون بالای پنجره ویندوز اکسپلورر توجه کنید خواهید دید گزینه‌ای با عنوان Picture Tools با زمینه زرد رنگ در بالای تب Manage اضافه شده است. این گزینه همان گزینه پنهانی است که کاربران به آن توجه نمی‌کنند.

با کلیک روی گزینه Picture Tools مجموعه‌ای از ابزارها در اختیار شما قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال با کلیک روی Slide Show یک اسلایدشوی زیبا از همه عکس‌های موجود در پوشه برای شما نمایش داده می‌شود. همچنین در صورتی‌که برخی عکس‌ها را انتخاب کنید و روی این گزینه فشار دهید، اسلایدشو فقط عکس‌های انتخاب شده را نمایش می‌دهد.

اخبار فناوری اخبار