چگونه در اینترنت رد پایی بر جای نگذاریم ؟

دسته ها: اخبار

حتما شما نیز میدانید یکی از روش هایی که ممکن است باعث لو رفتن فعالیت های شما بشود مرورگر ها هستد، هکر ها و سارقان اینترنتی با سو استفاده از اطلاعات ذخیره شده در مروگر ها سعی در سرقت اطلاعات شخصی شما میکنند اما چاره کار چیست ؟

 

در اکثر مرورگر ها حالتی به نام  Incognito mode وجود دارد که با استفاده از این قابلیت صفحاتی را که باز می کنید و فایل هایی را که دانلود می کنید در سابقه مرور یا دانلود ثبت نمی شوند. این قابلیت بیشتر زمانی کاربرد دارد که دستگاهی که از آن استفاده میکنید مربوط به شما نیست و یا در یک کافینت و یک جای عمومی هستید و دوست ندارید کسی بنداند وارد چه سایت هایی شده اید و یا این که فعالیت های بانکی آنلاین خود را از دید دیگران دور نگه دارید این قابلیت را اکثر مرورگر ها همراه خود دارند چه در رایانه ها و چه در ابزار های هوشمندی که امروزه بسیار متداول شده است برای رفتن به این قابلیت به عنوان مثال در مرورگر کروم کافیست میان بر Ctrl+Shift+n را هم زمان بگیرید تا پبنجره ای جدید برای شما باز شود برای اطمینان از این که مطمئن شوید این قابلیت فعال شده است باید تصویری همانند تصویر زیر را مشاهده کنید.

 

در مرورگر تلفن ها و ابزار های هوشمند نیز کافی است در منوی مرورگر دنبال نوشته Incognito mode باشید. البته دقت داشته باشید در این حالت فقط اطلاعاتی که شما در مرورگر خود مشاهده کرده اید ذخیره نمیشود  اما باز هم اطلاعاتی که در وبسایت هایی که مشاهده کرده اید ممکن است مورد سو استفاده قرار گیرد 

نکته :صفحات وبی که باز می کنید یا فایل هایی که در حالت ناشناس دانلود می شوند در سابقه های مرور و دانلود شما ثبت نمی شوند.

نکته: بعد از بستن همه پنجره هایی که باز کرده اید همه کوکی ها حذف می شوند.

نکته :تغییرات انجام شده در bookmarkها و تنظیمات عمومی Google Chrome در حالت ناشناس همیشه ذخیره می شوند.

دقت کنید که مرور در حالت ناشناس فقط مانع از ذخیره اطلاعات مربوط به وب سایت هایی که مشاهده کرده اید توسط Google Chrome می شود.

 

اخبار