چگونه در ویندوز 10 محافظ صفحه نمایشی به شکل اسلاید بسازیم؟

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

محافظ صفحه ی نمایش در ویندوز موضوعی جدید نبوده و از دیرباز مطرح است. گذشته را به خاطر بیاورید؛ زمانی که جالبترین محافظ صفحه نمایش یک جمله ی ساده و شاید مفهومی بود. آن زمان ها نمایشگرهای CRT مورد استفاده ی همگان بود و بیشتر کاربران نمی دانستند که محافظ صفحه ی نمایش از سوختگی تصویر در این مانیتورها جلوگیری می کند.

به نقل از دیجیاتو، هم اکنون محافظ صفحه ی نمایش تنها جنبه ی زیبایی دارد و با کمی خلاقیت می توانید به محیط محافظ صفحه نمایش ویندوز خود جذابیت ببخشید. نرم افزار Endless Slideshow Screensaver ابزاری رایگان برای پلتفرم ویندوز به شمار می رود که دارای گزینه های قدرتمند و مفیدی است.

متأسفانه ویندوز 10 هیچ چیزی را به تنظیمات صفحه ی نمایش در کنترل پنل اضافه نکرده است و هنوز هم با گزینه هایی چون متن های سه بعدی، صفحه ی خالی، حباب، عکس و… مواجه هستیم. بنابراین فکر می کنیم ابزار ESS جایگزین مناسبی برای تنظیمات پیش فرض و قدیمی ویندوز باشد.

ESS دارای دو نسخه ی رایگان و پرو است. گزینه ی رایگان به حد کافی تنظیمات متنوعی دارد. با این حال با پرداخت 19.95 دلار و ارتقاء به نسخه ی پرو قادر هستید به بیش از 240 افکت و تصویر زمینه ی نامحدود دسترسی داشته باشید.

اگر از چند مانیتور برای کارتان استفاده می کنید به کارگیری اسلاید به عنوان محافظ صفحه نمایش یکی از راه کارهایی است که به شما توصیه می کنیم. می توانید هنگامی که مانیتور دوم غیرفعال است، یک سری تصویر پس زمینه را به صورت گردشی روی آن به نمایش در آورید.

در پیکربندی یک مانیتور، ESS ایده های فراوانی را در اختیارتان می گذارد. شما می توانید نرم افزار مذکور را با استفاده از تصاویری که در پوشه های محلی و یا شبکه قرار دارند، راه اندازی نمایید. همچنین یکی از ویژگی های اصلی ESS به شما این امکان را می دهد تا تصاویر دلخواه خود را از بین دسته بندی های ماشین، هنری، حیوانات، مناظر، گل و… دانلود کرده و از آن ها استفاده کنید.

ESS از نواع فرمت ها از جمله برخی فرمت های Raw پشتیبانی می کند. به راحتی قادر هستید با تنظیم فیلترها فرمتی که می خواهید را انتخاب نمایید. نرم افزار مذکور به راحتی می تواند با استفاده از اطلاعات Exif به صورت خودکار تصاویر را بچرخاند. اگر لازم باشد نیز قادر است با کوچک کردن و کشیدن تصاویر به موقعیت های مختلف صفحه ی نمایش به خوبی آن ها را تنظیم نماید.

ESS به صورت یک بسته قابل تنظیم عرضه شده است. برخی قابلیت ها ممکن است در نسخه ی رایگان قفل باشند اما می توانید به راحتی انیمیشن های تعویض عکس و تأخیر تصاویر را تغییر دهید. علاوه بر این قادر به تنظیم فریم، رنگ پس زمینه، شرح تصاویر و… نیز هستید.

گستردگی تنظیمات این اپلیکیشن زمینه را برای بروز خلاقیت شما فراهم می کند. به عنوان مثال می توانید به وسیله ی داده ی Exif فایل ها را فیلتر نمایید و عکس های خاص خود را که توسط دوربین ثبت شده اند نمایش دهید یا از تکنیک های دیگری که در ذهن دارید استفاده کنید.

آیا از محافظ صفحه نمایش استفاده می کنید؟ چه ابزاری را برای شخصی سازی این بخش پیشنهاد می کنید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اخبار فناوری اخبار