چگونه مرسولات پستی خود را رهگیری کنیم؟

دسته ها: مطالب آموزشی

چگونه مرسولات پستی خود را رهگیری کنیم؟

بسیاری از شهروندانی که از خدمات پستی استفاده می‌کنند ممکن است گاهی از خدمات ویژه شرکت ملی پست بی اطلاع باشند؛ شرکت ملی پست در یکی از خدمات خود امکان رهگیری مرسولات پستی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، برای استفاده از خدمات رهگیری مرسولات ثبتی شرکت ملی پست فرستنده یا گیرنده باید قبض رسید یا شماره بارکد مرسوله را در اختیار داشته باشد. پس از آن به نشانی https://newtracking.post.ir مراجعه و با ورود شماره بارکد مرسوله در باکس مربوطه سرنوشت مرسولات را در تمام مراحل قبول، رهسپاری و توزیع رهگیری کند.

در ادامه همچنین برخی دیگر از پرسش های احتمالی شهروندان در استفاده از خدمات شرکت ملی پست که سایت این شرکت پاسخ داده است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علت برگشت مرسولات چیست؟

مرسولات پستی که به عللی از جمله نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مکان گیرنده محترم، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و … توزیع نشود به فرستنده مرسوله باگزدانده می شود.

داخل یک نامه چه می توان قرار داد؟

مرسولات نامه صرفاً باید حاوی اسناد، مدارک و مکاتبات باشد و قراردادن هر نوع شیء و کالا از جمله سنجاق در مرسولات نامه ممنوع است.

پست جواب قبول چیست؟

مشتریان می توانند با عقد قرارداد فرم های نظر سنجی را همراه محصول خود توزیع نموده وهزینه ای پستی را متقبل شوند. وظیفه جمع آوری فرم های مذکور از صندوق پستی معابر و تحویل به مشتری بر عهده پست خواهد بود.

هزینه های پستی دریافتی از مشتری چیست؟

در این شیوه ریز کلیه هزینه های پستی دریافت شده از مشتریان شامل کرایه پستی، هزینه لفاف بندی و … در قبض رسیده فرستنده درج می گردد.

مهلت نگهداری مرسولات پستی چقدر است؟

مرسولات به فراخور نوع سرویس، مدت زمان مشخصی (به عنوان مثال مرسوله پیشتاز تا 5 روز پس از دو بار مراجعه پستچی به نشانی گیرنده محترم در باجه نگهداری می شود) جهت تحویل به گیرنده در محل اداره پست(باجه معطله) نگهداری می شود که مشتری می تواند به استناد نشانی مندرج روی اطلاعیه ورود، به اداره پست مراجعه کرده و نسبت به دریافت مرسوله ثبتی خود اقدام کند.

آیا گیرنده می تواند شماره تلفن پستچی محل اقامت خود را داشته باشد؟

گیرنده مرسوله می تواند با تماس با اداره پست محل اقامت خود نسبت به دریافت شماره تلفن همراه پستچی اقدام کند.

در صورتی که گیرنده حضور نداشته باشد سرنوشت مرسوله چه می شود؟

برای تحویل مرسولات ثبتی، پستچی به نشانی گیرنده مراجعه می کند چنانچه گیرنده به هر علتی در نشانی مندرج روی مرسوله حضور نداشته باشد، پستچی اقدام به صدور اطلاعیه ورود کرده و به اطلاع گیرنده هم می رساند در روز و ساعت مشخصی مجدداً جهت تحویل مرسوله مجددا اقدام کند در صورتی که در مراجعه بعدی هم تحویل مرسوله انجام نشود پستچی اقدام به صدور برگ اطلاعیه مجدد کرده و از گیرنده تقاضا می شود تا به نشانی مشخص شده اداره پست مراجعه و نسبت به دریافت مرسوله خود اقدام کند؛ این اطلاعیه ورود در صندوق پستی مکان و یا در هر محل دیگر در دسترس گیرنده، قرار داده می شود.

پست ویژه چیست؟

با استفاده از این سرویس مشتریان می توانند مرسولات خود را به نقاط مشخصی بفرستند به نحوی که 10 یا 12 روز بعد (به انتخاب فرستنده) مرسوله به گیرنده تحویل داده شود.

برای دریافت کد پستی باید چه فرایندی را طی کرد؟

مشتریان می توانند با مراجعه به نشانی https://gavahi.post.ir / یا باجه های پستی نسبت به اخذ کد پستی خود یا گیرنده اقدام کنند.

جستجوی اسناد و مدارک (پست یافته) چگونه است؟

برای جستجوی اسناد و مدارک، خدمات پست یافته و جوینده یابنده در باجه های پستی و از طریق سایت شرکت پست به نشانی https://postyafteh.post.ir / قابل ارائه است. بر این اساس مشتری مشخصات کامل سند یا مدرک مفقود شده خود را در محل مشخص شده در نشانی فوق وارد می کند یا به متصدی باجه پستی اعلام می کند تا در صورت یافت شدن، مدرک به صاحب مدرک تحویل و یا با استفاده از سرویس جوینده یابنده (که فقط به صورت حضوری در باجه های پستی ارائه می شود) در صورت یافت شدن مدرک، صاحب مدرک به هر نحو از موضوع مطلع شود.

آیا نرخ ارسال مرسولات با اولویت و بدون اولویت متفاوت است؟

از آنجائیکه مرسولات با الویت از سرعت بیشتری در ارسال و توزیع برخوردارند لذا نرخ این خدمات از سایر خدمات بدون اولویت گرانتر است.

خدمت اعتبار سنجی نشانی شهروندان چیست؟

سرویس اعتبارسنجی نشانی شهروند، خدمت نوین پستی است که به اشخاص حقیقی یا حقوقی (دولتی و خصوصی) این امکان را می دهد تا بر اساس ساز و کارهای اجرایی که تلفیقی از خدمات الکترونیکی و فیزیکی است، اعتبار نشانی پستی مشتریان و مخاطبان خود را اعتبار سنجی کند.

عبارت های جستجو شده:

مطالب آموزشی