چگونه معلمان حق‌التدریس را بدون آزمون و تایید صلاحیت حرفه‌ای استخدام کنیم؟

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

چگونه معلمان حق‌التدریس را بدون آزمون و تایید صلاحیت حرفه‌ای استخدام کنیم؟

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از مخالفت این شورا با جذب معلمان حق‌التدریس بدون برگزاری آزمون و تایید صلاحیت حرفه‌ای خبر داد.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با جذب معلمان حق التدریس اظهار کرد: اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه اخیر خود نسبت به مصوبه جدید مجلس در زمینه استخدام نیروهای حق‌التدریس که کلیات آن به تصویب رسید گله‌مند بودند.

وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش از ریاست مجلس، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان تقاضا دارد با توجه به نقش اساسی معلم در فرایند یاددهی و یادگیری و به ویژه نقش معلم در تحقق رسالت سنگین سند تحول بنیادین از تصویب این طرح خودداری کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نمایندگان مجلس حداقل به آموزش و پرورش اجازه دهند تا علاقمندان به استخدام در این وزارتخانه را پس از تایید صلاحیت‌های حرفه‌ای و کسب حداقل نمرات لازم جذب کند و معلمان حق‌التدریس نیز باید این مراحل را طی کنند.

نویدادهم ادامه داد: افرادی که هم اکنون به صورت نیروی حق‌التدریس فعالیت می‌کنند متناسب با نیاز آموزش و پرورش نیستند و نیاز ما در رشته‌ها و مناطقی است که این افراد نمی‌توانند به خوبی به آنها پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: معلم اصلی‌ترین مولفه تعلیم و تربیت است و باید از شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرف‌ای لازم برخوردار باشد و نمی‌توان افرادی را بدون آزمون و تایید صلاحیت‌های حرف‌ای استخدام کرد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار