چگونه پف یا ورم دست و پا را درمان کنیم ؟

کاربر گرامی!

خواهشمند است جهت ارتباط با آگهی دهنده و کسب اطلاعات بیشتر، از اطلاعات تماس موجود در خود آگهی، شامل شماره تلفن، نشانی، ایمیل و وبسایت آن، استفاده نمایید.

"اهواز نیاز" هیچ اطلاعات بیشتری ندارد.

آگهی های موجود در "اهواز نیاز" توسط اشخاص و شرکت هایی درج می شوند که هیچ نوع رابطه ی حقیقی و یا حقوقی با این سایت ندارند.

مسئولیت مستقیم آگهی ها، با آگهی دهندگان آن می باشد و صحت و سقم آن توسط "اهواز نیاز" ادعا و یا تضمین نمی شود.

کانال تلگرام اهوازنیاز

احتباس آب بدن یکی از اختلالاتی است که باعث تورم برخی اندام‌های بدن می‌شود که می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی آن را مهار کرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ احتباس آب در بدن عملکردی است که توسط تجمع مایعات اضافی در سیستم گردش خون و مناطق بین سلول های بدن ایجاد می شود. این عمل باعث ایجاد تورم و پف در برخی نقاط از بدن شده و در برنامه های کاهش وزن افراد اختلال ایجاد می کند. دست ها، پاها و مچ پا از جمله مکان های شایع تورم یافته هستند.

بر اساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند علل بالقوه ای در بروز احتباس آب در بدن نقش دارند. واکنش بدن به آب و هوای مرطوب، تغییرات هورمونی در زنان، بارداری و رسیدن به سن ۵۰ سالگی در زنان از عوامل موثر در این اختلال به شمار می روند.

اختلالات قلبی و کبدی، کمبودهای تغذیه ای، کم کاری تیروئید و همچنین نارسایی کلیه، کمبود پروتئین، مصرف ناکافی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها نیز همگی در هر دو جفت زن و مرد اختلال احتباس آب را به بار می آورند.

در رأس همه عوامل گفته شده، حساسیت های غذایی نقش ویژه تری را در بروز این اختلال بازی می کنند چرا که با افزایش سن، معده در تولید اسید کم کارتر شده و غذاها در بدن به درستی هضم نمی شوند سپس این غذای هضم نشده به روده رفته و باعث تحریک و التهاب می شود و دیواره روده را تخریب می کند لذا به طبع آن ذرات غذایی به راحتی وارد خون شده و سیستم ایمنی به صورت آنتی بادی عمل می کند در نتیجه علائم آلرژی باعث احتباس مایعات در بدن می گردد.

پس توصیه می شود که تا حد امکان مصرف این دست غذاهایی که ایجاد آلرژی کرده را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا اختلالی در کاهش وزن خود نداشته باشید.

حذف نمک

مصرف غذاهایی نظیر سیب زمینی سرخ کرده، چیپس و دیگر غذاهای حاوی سدیم باعث می شوند که آب بیشتری در بدن شما حبس شوند. بدن روزانه تنها به ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلی گرم سدیم نیاز دارد که مصرف بیش از حد این مقدار به طور قطع سلامتی را به خطر می اندازد.

توصیه می شود ادویه جات، ترشی ها، سیر، زنجبیل، سبزیجات تازه، فلفل سیاه و سفید، پیاز و گشنیز را جایگزین نمک اضافی کنید.

مصرف ماهی های چرب

این ماهی ها از جمله ماهی قزل آلا سرشار از امگا S-3 هستند که علاوه بر تأثیرات مثبت بر روی قلب، مغز و مفاصل می توانند باعث دفع PMS گردند.

از دیگر منابع غنی امگا ۳ می توان به ماهی آزاد، تن ماهی، شاه ماهی و دیگر ماهی های چرب اشاره کرد که بهتر است حداقل دو بار در هفته آنها را مورد استفاده قرار داد.

غلات سبوس دار و آجیل

این خوراکی های خوشمزه دارای ویتامین B6 می باشند که یک ماده مغزی بوده و در دفع PMS موثر است.

غلات و آجیل ها یک میان وعده مناسب برای زمان هایی است که احساس نفخ کرده اید اما این اطمینان را داشته باشید که آجیل مصرفی شما شور نبوده و حاوی فیبر و چربی های مناسب باشند.

در پایان باید گفت که تا حد امکان از غذاهای بسته بندی شده و پردازشی دوری کنید چرا که این مواد غذایی مملو از سدیم هستند.

توصیه می شود برای مبارزه با احتباس آب در بدن مواد غذایی نظیر پیاز، سیر، لوبیا، نخود، برگ های سبز، جعفری، چای و قهوه، شکلات تلخ، کاکائو، سیب زمینی شیرین، گوجه، کلم بروکلی، میوه ها و کدو را همواره در رژیم غذایی خود داشته باشید.