چگونگی احتساب دوران سربازی در سوابق بیمه ای

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

چگونگی احتساب دوران سربازی در سوابق بیمه ای

مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه در سوابق بیمه ای مشمولین قانون تامین اجتماعی با رعایت شرایط مقرر در قانون محاسبه می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، به استناد قانون اصلاح تبصره ماده ١٤ قانون کار و استفساریه قانون مذکور مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مربوطه مصوب هیأت‌وزیران، احتساب مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه تمامی مشمولین قانون تأمین‌اجتماعی با دارا بودن شرایط مقرر قانونی امکان‌پذیر است.
احتساب سوابق موردنظر منوط به بیمه‌پردازی در زمان ارائه تقاضا و داشتن ٢ سال سابقه حق‌بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی و همچنین پرداخت حق‌بیمه متعلقه طبق ضوابط مقرر در ماده ٣ آیین‌نامه اجرایی مذکور به نسبت هفت‌سی‌ام سهم بیمه‌شده و بیست‌وسه سی‌ام سهم دولت است.
مهلت پرداخت حق‌بیمه درصورت پرداخت یک‌جا، حداکثر تا پایان ماه بعد از تسلیم اعلامیه بدهی است.
بیمه‌شده درصورت عدم توانایی پرداخت یکجای حق‌بیمه متعلقه می‌تواند در مهلت مذکور نسبت به ارائه درخواست تقسیط بدهی اقدام کند که در این حالت واحد اجرایی باتوجه به میزان بدهی و سایر ملاحظات، حق‌بیمه متعلقه را حداکثر در ١٢ قسط ماهانه تقسیط خواهد کرد.
گفتنی است، در هرحال پذیرش سوابق موردنظر و بهره‌مندی از مزایای قانونی آن نزد سازمان تأمین‌اجتماعی منوط به پرداخت کامل حق‌بیمه در مهلت‌های تعیین شده خواهد بود. در غیر این صورت احتساب سوابق مذکور براساس تقاضای مجدد و تجدید محاسبه حق‌بیمه با رعایت ضوابط مربوطه میسر است.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار