چگونگی تعیین رشته‌های دانشگاهی بدون کنکور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

چگونگی تعیین رشته‌های دانشگاهی بدون کنکور

سرپرست معاونت آموزش متوسطه با اشاره به شرایط اعمال سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ چگونگی تعیین رشته محل‌های بدون کنکور را تشریح کرد.
عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی اعمال سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکور ۹۸ اظهار کرد: با توجه به تغییر نظام آموزشی دو کنکور متفاوت برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم در نظر گرفته می‌شود، اما تاثیر سوابق تحصیلی برای هر ۲ گروه به صورت تاثیر مثبت در نظر گرفته خواهد شد.

وی به موضوع رشته‌های در نظر گرفته شده که بدون کنکور امکان حضور دانشجویان را فراهم می‌کند، اشاره کرد و گفت: برای چگونگی ورود داوطلبان به رشته‌های دانشگاهی ضابطه‌ای در نظر گرفته شده که بر اساس آن چنانچه تعداد متقاضیان یک رشته محل از چهار برابر ظرفیت آن رشته محل دانشگاهی کمتر باشد امکان پذیرش بدون آزمون در آن رشته وجود دارد، اما در غیر اینصورت برگزاری آزمون را خواهیم داشت.

زمان حذف کنکور رشته های برتر دانشگاهی
سرپرست معاونت آموزش متوسط با اشاره به اینکه در رشته محل‌های با متقاضی بالا امکان ورود بدون آزمون وجود ندارد، بیان کرد: تا زمانی که داوطلبان رشته‌ها تغییر نکنند این شرایط وجود دارد و زمانی رشته‌های شاخص بدون کنکور می‌شوند که متقاضیان آن‌ها بر اساس ضابطه یاد شده کاهش یابد.

عمادی درباره تراکم دانش آموزی در رشته تجربی و متقاضی بالای رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی اظهار کرد: تعیین ظرفیت دانشگاه‌ها بر عهده آموزش و پرورش نیست بنابراین در این حوزه نمی‌توانیم اقدامی کنیم و در موضوع هدایت تحصیلی هم آموزش و پرورش همواره به توازن بین رشته‌ای توجه دارد، اما گرایش‌های فضای اجتماعی و خانواده‌ها به گونه‌ای است که فشار حاصل از آن برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش را هم تغییر می‌دهد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار