کابوس بیکاری با راه اندازی شهرک انرژی امیدیه به اشتغال ختم می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سلامی گفت: صنایع پایین دستی نفت و گاز تنها راه برون رفت از وضعیت پسانفت و رفع بیکاری شهروندان و به ویژه جوانان امیدیه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سلامی معاون فرماندار امیدیه در دیدار با اخلاق محمدیان مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان و محمد جواد اشرفی مدیر کل محیط زیست استان با محوریت شهرک انرژی در این شهرستان گفت: دغدغه اصلی ما اشتغال و امیدیه پس از نفت است.

او پروژ‌های فعال شهرستان را ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، پالایشگاه MTP و شهرک انرژی گزینه‌های اصلی جهت پویا نگه داشتن امیدیه هستند.

سلامی با بیان اینکه شهرک انرژی در مرحله نهایی صدور مجوز از سوی اداره محیط زیست استان خوزستان است و سند این شهرک با مساحت ۳ هزار هکتار صادر شده و مجوز کمیسیون ماده ۲۳ درحال پیگیری است، بیان کرد: با توجه به موقعیت ویژه و قرار گرفتن در کانون انرژی کشور با خوراک گاز ۵۶ اینچ و برق ۱۰۰۰یک هزار مگاوات و فاصله ۱۵ کیلومتری با دریا ظرفیت ۴۲ پتروشیمی با ظرفیت اشتغال مستقیم ۱۵ هزار نفر و ۶۰ هزار نفر غیر مستقیم را ایجاد خواهد کرد.

معاون فرماندار امیدیه ادامه داد: به سرانجام رسیدن این امر کمک و یاری متنفذین، بزرگان، نخبگان، تحصیل کردگان و دانشجویان منطقه را می‌طلبد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار