آغاز صدور کارت فرهیختگان اساتید/صدور کارت اعتباری خارج از کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کارت اعتباری فرهیختگان ویژه اساتید احیا شد

دبیر ستاد رفاهی وزارت علوم از آغاز صدور کارت فرهیختگان اساتید خبر داد و گفت:‌ اعتبارات این کارت 50 میلیون تومان است و چهار عضو هیات علمی می توانند از آن بهره‌مند شوند و منابع مالی آن نیز از هفته آینده واریز می‌شود.

به گزارش ایسنا، حبیب سنگتراش صبح امروز در اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها و پارکهای علم و فناوری سراسر کشور با بیان اینکه در حوزه ما چهار کارگروه مسکن، تسهیلات رفاهی و بانکی، گردشگری و بیمه سلامت تشکیل شده است، افزود: این چهار گروه کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه تسهیلات کارهای خوبی انجام شده است، ادامه داد: ارائه کارت فرهیختگان اساتید را در دستور کار داشتیم که به دلیل آنچه بانک تجارت نتوانست اعتبارات آن را محقق کند، صدور آن به تاخیر افتاده است.

سنگتراش، اعتبارات این کارت را 50 میلیون تومان ذکر کرد و ادامه داد: در حال حاضر صدور این کارت آغاز شده است و چهار هزار عضو هیات علمی می‌توانند از این کارت استفاده کنند.

دبیر ستاد رفاهی وزارت علوم با تاکید بر اینکه منابع کارت فرهیختگان اساتید از هفته جاری واریز می‌شود، ادامه داد:‌ در دوره جدید صدور کارت‌های اعتباری با هماهنگی‌های صورت گرفته به 60 میلیون تومان بالغ شده است.

دبیر ستاد رفاهی وزارت علوم همچنین با اشاره به مذاکرت انجام شده با بانکها برای صدور کارت‌های اعتباری خارج از کشور خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر 20 بانک برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند که یک شرکت و بانک گردشگری برای این امر انتخاب شده و اطلاعات آن در هفته آینده بر روی سایت این ستاد قرار می‌گیرد.

وی از اعطای تسهیلات خرید خودرو برای اساتید از سوی این ستاد یاد کرد و گفت: در این زمینه مذاکراتی با شرکت‌های داخلی خودرو انجام شد که مورد استقبال خودروسازهای داخلی قرار نگرفت و با تعدادی شرکت خارجی به توافق رسیدیم.

وی گفت: بر این اساس، 90 میلیون تومان وام به اساتید برای خرید خودرو اعطا می‌شود.

سنگتراش به اجرای طرح جامع گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: امکانات رفاهی دانشگاه باید با یکدیگر لینک شود که برای این منظور سایتی را طراحی کرده‌ایم که با مراجعه به آن می‌توان استان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

دبیر ستاد رفاهی وزارت علوم در عین حال تاکید کرد:‌ از 180 مرکز تنها یک مرکز اطلاعات رفاهی خود را به ما اعلام کرده است.

سنگتراش با بیان این که تسهیلات سفرهای عتبات عالیات در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اساتید برای دریافت این تسهیلات استقبال کردند و هزینه این سفر یک میلیون و 700 تا یک میلیون و 800 هزار تومان است که یک میلیون و 500 هزار تومان در قالب وام اعطا می‌شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن تور مالزی گفت: تور مالزی به تسهیلات گردشگری این ستاد اضافه شده که 10 روز برای ثبت نام آن مهلت داده شده است که در روز اول یک هزار و 436 نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و 85 نفر از اعضای هیات علمی و 351 نفر از میان همکاران اداری بوده‌اند.

سنگتراش از اعطای کارت هوشمندی دانشجویی در صندق رفاه دانشجویان خبر داد و یادآور شد: این کارت برای دانشجویان در حال طراحی است که در آن 120 نوع خدمت به دانشجویان ارائه می‌شود و در مرحله بعد این کارت برای اساتید نیز صادر خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار