کارخانه قند شمال خوزستان آخرین مراحل پیش راه اندازی را طی می کند

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کارخانه قند شمال خوزستان آخرین مراحل پیش راه اندازی را طی می کند

به گزارش ایرنا فرماندار شهرستان شوش گفت: کارخانه قند شمال خوزستان آخرین مراحل پیش راه اندازی را طی می کند و بزودی وارد مدار تولید شکر می شود.

کارخانه قند شمال خوزستان در شوش بیش از 10 سال است که تعطیل شده است.

با تعطیلی این کارخانه روند کشت و تولید چغندرقند به عنوان یک کشت اقتصادی ، اشتغالزا و استراتژیک در استان خوزستان متوقف شد.

کشت چغندرقند در دولت یازدهم در خوزستان از سر گرفته شد و امسال بیش از 10هزار هکتار چغندرقند در این استان کشت شد اما به دلیل آماده نشدن کارخانه قند شمال خوزستان ( کارخانه قند دزفول ) محصول چغندر قند تولیدی استان خوزستان به کارخانه های تولید شکر در دیگر استانها ارسال شد.

رضا نجاتی روز یکشنبه با تاکید بر استخدام نیروهای بومی منطقه در کارخانه قند شمال خوزستان اظهار کرد:شهرستان شوش دارای پتانسیل خوبی از نظر نیروی انسانی تحصیل کرده است لذا تامین نیروی مورد نیاز کارخانه قند شمال خوزستان از افراد بومی خواهد بود.

وی بر استفاده از نیروهای بومی شهرستان در زمینه جذب و بکارگیری در شرکت قند شمال خوزستان تاکید کرد و از هیات مدیره جدید این شرکت خواست تا اولویت بکاری گیری هرگونه نیرو در این شرکت را به فرزندان بومی و تحصیل کرده شهرستان شوش اختصاص دهند.

فرماندار شوش با اشاره به راه اندازی مجدد شرکت قند در آینده نزدیک بر تعیین تکلیف معوقات و مطالبات نیروهایی که در گذشته در این شرکت مشغول به کار بوده اند تاکید کرد.

کارخانه قند شوش در سال 1354 تاسیس و در سال 1363 به بهره برداری رسید.

کارخانه قند شمال خوزستان به عنوان یکی از کارخانه های بزرگ تولید شکر کشور پس از واگذاری به بخش خصوصی بیش از 10 سال است که تعطیل شده است.

تعطیلی این کارخانه بزرگ تولید شکر در شوش علاوه بر تشدید بیکاری در شمال خوزستان، موجب توقف کشت محصول چغندرقند در استان برای بیش از یک دهه شد.

پیش بینی شده با راه اندازی مجدد این کارخانه 400 نفر به صورت مستقیم مشغول بکار شوند و برای بیش از 25 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در استان خوزستان شغل ایجاد شود.

واحد تصفیه شکر کارخانه قند شمال خوزستان قرار بود آذرماه پارسال و بخش تولید شکر آن نیز قبل از خردادماه زمان برداشت محصول چغندرقند در استان خوزستان اه اندازی شود که این پیش بینی محقق نشد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار