کارنامه دستیاری پزشکی امروز منتشر می شود/ اعلام مهلت تکمیل مدارک

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کارنامه دستیاری پزشکی امروز منتشر می شود/ اعلام مهلت تکمیل مدارک

کلید نهایی چهل و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی منتشر شد و داوطلبان می توانند از امروز با مشاهده کارنامه علمی خود، اطلاعات و مدارک ثبت نامی خود را ویرایش و تکمیل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کلید نهایی چهل و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. بر اساس اعلام این مرکز در دفترچه A سوال ۷۹ و معادل آن در دفترچه B سوال ۱۰۵ و در دفترچه C سوال ۲۸ و در دفترچه D سوال ۱۰ حذف شد. همچنین در دفترچه C سوال ۱۷۸ از گزینه ج به گزینه ب تغییر یافت.

همچنین جزئیات ویرایش اطلاعات و تکمیل مدارک و چگونگی پذیرش در برخی از رشته ها در چهل و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی اعلام شد.

کارنامه علمی شامل ۵ زیر گروه اصلی از روز دوشنبه ۷ خرداد بر روی سایت فعال می شود و داوطلبان می توانند از ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۸ خرداد تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ۹۶ با مراجعه به سایت سنجش آموزش پزشکی سهمیه مورد نظر خود را در فرم ثبت نام ویرایش کرده و همزمان مدارک مورد نیاز برای سهمیه را ارسال کنند.

داوطلبان با مطالعه ضوابط و شرایط لازم برای پذیرش به صورت پزشک پژوهشگر و با توجه به جدول مراکز پذیرش کننده می توانند این سهمیه را انتخاب کرده و مدارک مورد نیاز را نیز ارسال کنند.

در این دوره پذیرش در رشته تخصصی پزشکی اجتماعی صرفا جهت مستخدمین (اعم از هیات علمی و یا کارمند) به صورت قراردادی ، پیمانی، رسمی، که در دانشگاه های علوم پزشکی و توابع آن یا سایر سازمان های مرتبط با نظام ارایه خدمات سلامت به مشاغل مدیریتی، بهداشتی یا درمانی تصدی دارند یا افرادی که بصورت بورسیه توسط دانشگاه ها یا سازمانها پذیرفته شوند و قبل از ثبت نام مستندات مربوطه در این زمینه را ارائه کنند، صورت خواهد پذیرفت.

این گروه از متقاضیان باید نامه ای از سوی ریاست دانشگاه یا سازمان مربوطه به منظور پذیرش در این رشته در زمان مقرر به دبیرخانه شورای تخصصی معرفی شده باشند و داوطلبان باید آن نامه را اسکن و همراه مدراک خود ارسال کنند.

در این دوره پذیرش در رشته تخصصی پزشکی قانونی صرفا بصورت بورسیه سازمان پزشکی قانونی صورت خواهد پذیرفت. افراد متقاضی پذیرش در این رشته باید با مراجعه به سازمان پزشکی قانونی از شرایط پذیرش به عنوان بورسیه آن سازمان مطلع شوند.

نام رشته تخصصی «پرتودرمانی» به «رادیوانکولوژی» تغییر پیدا کرده و طول دوره این رشته مذکور نیز ۵ سال تعیین شده است.

همچنین بر اساس تصمیمات متخذه در رشته های روانپزشکی و زنان و زایمان و پزشک خانواده برای پذیرش مصاحبه انجام خواهد داشت که متعاقباً در دفترچه راهنمای انتخاب رشته- محل اعلام می شود.

چهل و چهارمین دوره آزمون دستیاری پزشکی بالینی با حضور ۱۲ هزار و ۲۶۷ داوطلب ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار شد.

داوطلبانی که نمره ۱۵۰ از ۶۰۰ کسب کرده باشند اجازه انتخاب رشته خواهند داشت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار