کارنامه کنکور ارشد پنجشنبه منتشر می شود/ آغاز ثبت نام از ۱۴ شهریور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کارنامه کنکور ارشد پنجشنبه منتشر می شود/ آغاز ثبت نام از ۱۴ شهریور

ثبت نام پذیرفته‌ شدگان‌ نهایی‌ آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته ‌سال‌ ۱۳۹۷ از روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه آغاز می شود. داوطلبان باید مدارک اعلام شده برای ثبت نام مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی پذیرفته‌ شدگان‌ نهایی‌ آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته ‌سال‌ ۱۳۹۷ اعلام شد.

نتایج مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی متعاقباً از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد و داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل های قبولی ثبت‌نام کنند.

پذیرفته شدگان مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند و در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

اسامی قبول شدگان نهایی ۱۳ کدرشته امتحانی اطلاعات و حفاظت اطلاعات، مدیریت دفاعی۱ ارتش، مدیریت دفاعی ۲ سپاه، مدیریت اطلاعاتی، مطالعات دفاعی استراتژیک دانشگاه جامع امام حسین«ع»، اطلاعات استراتژیک دانشگاه جامع امام حسین«ع»، آماد دانشگاه جامع امام حسین«ع»، مدیریت بحران دانشگاه جامع امام حسین«ع»، پدافند غیرعامل ۱ دانشگاه جامع امام حسین«ع»، پدافند غیرعامل ۲ دانشکده علوم و فنون فارابی، فرماندهی و مدیریت انتظامی دانشگاه علوم انتظامی امین، مجموعه رشته‌های تخصصی دانشگاه علوم انتظامی امین، مجموعه علوم اطلاعاتی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی به علت داشتن شرایط خاص، ثبت‌نام و برگزاری آزمون به طریق مقتضی، با هماهنگی ارگانهای مربوط متعاقباً استخراج و اعلام خواهد شد.

تاریخ ثبت‌نام از پذیرفته شدگان نهایی‌ ۱۲۷ کد رشته امتحانی:

پذیرفته‌ شدگان ضمن توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده و قبل از مراجعه حضوری به دانشگاه محل قبولی، برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم، ابتدا برای ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند.

در صورتی که دانشگاه ها و موسسات محل قبولی داوطلبان، تاریخ مشخصی را برای ثبت‌نام ارائه نکرده باشند، باید در یکی از روزهای چهارشنبه ۱۴ شهریور، شنبه ۱۷ شهریور و یا یکشنبه ۱۸ شهریور برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

کلیه پذیرفته شدگان باید در زمان مقرر برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند، عدم مراجعه به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام، به منزله انصراف از ادامه تحصیل آنان تلقی خواهد شد.

مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌ پذیرفته شدگان نهایی‌:

۱- اصل‌ و یک برگ‌ تصویر مدرک‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) مورد تایید وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای ‌عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) قید شده‌ باشد.

پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرک‌ کارشناسی (لیسانس‌) نیستند، لازم‌ است‌ اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل ‌اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) با محتوی فرمی که در اطلاعیه اعلام شده و از دانشگاه های محل قبولی قابل دریافت است را ارائه‌ کنند.

آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که در زمان اعلام نتایج اولیه و تکمیل فرم انتخاب رشته (۱۲ تا ۲۴ خرداد ۹۷) دانشجوی سال آخر بوده‌اند و حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر را از موسسه آموزش عالی محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی دریافت و آن را در زمان ثبت‌نام ارائه کنند.

مدارک‌ تحصیلی‌ صادر شده‌ توسط مدیریت‌ یکی از حوزه‌های‌ علمیه‌ قم و خراسان، فضلا و طلاب ‌حوزه‌های علمیه که بر اساس‌ مدرک‌ صادر شده‌ توسط مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم‌ و خراسان دوره ‌سطح ‌۲ را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ فارغ‌التحصیل‌ می‌شوند،‌ منحصراً مجاز بوده‌اند در هر یک‌ از کدرشته‌های ‌امتحانی گروه علوم انسانی ثبت‌نام‌ کنند.

این افراد در صورت پذیرفته‌شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. این‌ دسته‌ از داوطلبان‌ باید تصویر مدرک‌ فراغت‌ از تحصیل‌ خود را که‌ توسط یکی از مدیریت‌های‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و یا حوزه علمیه خراسان صادر شده ‌است‌ در اختیار داشته باشند.

پذیرفته‌شدگان دارای مدرک تحصیلی معادل لازم است واجد شرایط مفاد «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون های مقاطع بالاتر» باشند.

کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۲۸ مرداد ۹۴ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

استثناء: آن دسته از داوطلبانی که دانشجوی سال آخر بوده و به عنوان رتبه اول در این آزمون شرکت کرده اند، معدل فارغ التحصیلی اعلام شده آنان از سوی موسسه آموزش ‌عالی محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی آنان، لحاظ شده و لازم است مطابق بند یک و یا تبصره آن عمل کنند.

۲- اصل‌ شناسنامه‌ و کارت ملی و دو سری‌ فتوکپی‌ از تمام‌ صفحات‌ آنها

۳- شش‌ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌: ۱۲ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌ منحصراً برای‌ برادرانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ ضوابط پس‌ از ثبت‌نام‌ در موسسه‌ آموزش‌ عالی‌، برای‌ آنان‌ معافیت‌ تحصیلی‌ صادر می‌شود.

۴- مدرکی‌ که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه ۳ دفترچه‌ راهنمای‌ شماره‌ یک‌ آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال ۱۳۹۷ کند (برای‌ برادران‌) مشخص می کند.

۵- حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت

۶- داوطلبانی که با استفاده از سهمیه‌ ایثارگران و یا رزمندگان پذیرفته ‌شده‌اند در زمان ثبت‌نام نیازی به ارائه تائیدیه سهمیه ثبت‌نامی از سوی ارگان ذیربط ندارند و ملاک تائید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی است.

۷- اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به شماره ۲۱/۷۷۸۹۷ مورخ ۵ مرداد ۹۳ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ با امتیاز رتبه‌ اول‌ پذیرفته‌ شده‌اند.

حضور شخص پذیرفته شده جهت ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل مندرج در این اطلاعیه صورت می‌پذیرد.

معدل‌ لیسانس‌ پذیرفته‌ شده‌ باید با معدلی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ نموده‌، و یا در مراحل بعد اصلاح کرده است، یکسان‌ باشد، بدیهی است از ثبت‌نام قطعی آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) خودداری خواهد شد.

بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده به کلیه دانشگاهها و موسسات پذیرنده دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷، ثبت نام پذیرفته شدگانی که دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ارسالی از طرف داوطلبان به این سازمان باشد) هستند، صرفاً ثبت‌نام موقت و مشروط بعمل می آید.

این دسته از پذیرفته شدگان باید به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و مدارک لازم مندرج در این اطلاعیه را به آنجا ارائه کنند تا ثبت‌نام موقت از آنان بعمل آمده و بررسی لازم در مدارک و مستندات ارائه شده صورت گیرد.

داوطلبانی که دارای مغایرت معدل هستند باید وضعیت نهایی خود را تا پایان آبان ماه از دانشگاه محل قبولی پیگیری کرده و از مراجعه به سازمان سنجش جداً خودداری کنند. درصورت لزوم چنانچه در این رابطه سوالی دارند می‌توانند از طریق بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش اقدام کنند. به مراجعات حضوری و هر نوع مکاتبه‌ای غیر از سایت پاسخ داده نخواهد شد.

از پذیرفته‌شدگانی ‌که‌ حداکثر تا تاریخ‌ ۳۱ شهریور ۹۷ فارغ‌التحصیل‌ نشوند، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ آنان‌ طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد.

آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که کلیه واحدهای درسی آنان تا ۳۱ شهریور ۹۷ با موفقیت به اتمام برسد ولی زمان اعلام فراغت از تحصیل آنان به هر علت (به شرطی که برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ واحدی اخذ نکرده باشند و یا واحد درسی اخذ شده آنان به صورت معرفی به استاد باشد) تا تاریخ ۳۰ آذر ۹۷ باشد، می‌توانند با ارائه گواهی مربوط به موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

در هر مرحله‌ از آزمون (ثبت‌نام‌، پذیرش و یا هنگام‌ تحصیل‌)، چنانچه‌ مشخص‌ شود که‌ داوطلبی‌ حقایق‌ را کتمان‌ کرده‌ و یا اطلاعات غلطی ارائه و واجد شرایط نیست، قبولی‌ وی‌ لغو و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.

نحوه گزینش نهایی سهمیه های استعداد درخشان و ایثارگری

۲۵ درصد ظرفیت هر کدرشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» و رزمندگان اختصاص دارد.

۵ درصد ظرفیت هر کدرشته محل به «جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد.

۱۰ درصد ظرفیت (به صورت ظرفیت اضافی) در هر کدرشته‌محل براساس مفاد آیین نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به افراد حائز شرایط مندرج در بند ۲ صفحه ۵ دفترچه راهنمای ثبت‌نام این آزمون، برای معرفی به دانشگاهها اختصاص می‌یابد.

انتشار کارنامه از بعد از ظهر پنجشنبه ۱۵ شهریور ۹۷

برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کد رشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش از بعد از ظهر روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ۹۷ قابل دسترسی خواهد بود.

هر گونه تغییر رشته، تغییر گرایش و نقل و انتقال پذیرفته‌شدگان در حیطه وظایف این سازمان نبوده و به اینگونه درخواست‌ها ترتیب اثر داده نمی‌شود.

امکان اعتراض تا تاریخ ۳۰ شهریور ۹۷

داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در صورتی که درخصوص مندرجات کارنامه مذکور و یا انتخاب رشته‌ خود سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۳۰ شهریور ۹۷ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش اقدام کنند.

داوطلبان باید از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری کنند. به کلیه مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۳۰ شهریور ۹۷ واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار