کارگاه آموزش قالی‌بافی با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اندیمشک راه‌اندازی شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

کارگاه آموزش قالی‌بافی با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اندیمشک راه‌اندازی شد

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: یک کارگاه آموزش قالی‌بافی در اندیمشک با هدف توانمندسازی بانوان راه‌اندازی شده که تا کنون به

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سیده فرانک موسوی امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خبرنگاران اظهار داشت: حق‌محوری، حق‌گویی و حق‌طلبی از ویژگی‌هایی است که اگر خبرنگاران دارای این شاخصه‌ها باشند قطعا واقعیت‌های جامعه به خوبی بیان می‌شود.

وی افزود: در حوزه زنان و خانواده کار پیچیده است و انتظار داریم اصحاب رسانه در این حوزه تمام قد حمایت کنند تا به اهداف و سیاست‌های مرتبط دست پیدا کنیم.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به اینکه کتابچه عملکرد دوساله این اداره کل در هفته آینده چاپ می‌شود و در آن مشخص شده که چه اولویت‌هایی در نظر گرفته شده و چه اقداماتی انجام شده است، بیان کرد: برای رسیدن به اولویت‌ها همه از جمله مسئولان و اصحاب رسانه باید کمک کنند.

وی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید 30درصد پست‌های مدیریتی در رده کلان ملی، استانی و منطقه‌ای به زنان داده شود که ما نیز در استان خوزستان این موضوع را مطالعه و رصد می‌کنیم از این رو انتصاباتی که در حال رخ داده است نشان از رشد در این زمینه را دارد.

موسوی عنوان کرد: به طور مثال در 27 شهرستان 10 بانوی مدیر بهزیستی داریم و این سازمان تنها ارگانی است که 30 درصد را محقق ساخته است. تا پایان برنامه ششم توسعه مسئله 30 درصد باید تحقق یابد. در استانداری خوزستان نیز اگرچه تا 30 درصد فاصله داریم ولی این امر به تدریج در حال انجام است و تا کنون یک فرماندار خانم و 3 معاون مدیرکل خانم منصوب شده است.

وی درباره مسئله اعتیاد بانوان و اقدامات انجام شده تصریح کرد: 3 مرکز ترک اعتیاد و یک مرکز TC افتتاح شده است البته در سطح کشور فقط دو مرکز تی‌سی راه‌اندازی شده که مرکز تی‌سی اهواز دومین مرکز در سطح کشور است.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان همچنین با اشاره به موضوع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: یک کارگاه آموزش قالی‌بافی در اندیمشک با هدف توانمندسازی بانوان راه‌اندازی شده که تا کنون به 400 نفر آموزش داده شده است. مشتری فرش‌هایی که در این کارگاه بافته می‌شود آماده هستند و برخی از محصولات نیز به کشورهای هدف صادر خواهد شد.

اخبار استان اخبار