کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند

دسته ها: اخبار

معاون روابط کار وزیر تعاون:
کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده و به‌ محض اینکه اعتبارات لازم تأمین شود، از طریق تشکل‌های صنفی تمام کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند.

حسن هفده تن در حاشیه دهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگران ساختمانی شریف ترین افراد جامعه هستند و باید بیمه بازنشستگی داشته باشند.

وی افزود: کارگروه های مختلفی تشکیل شده و به محض اینکه اعتبارات لازم تأمین شود، از طریق تشکل های صنفی تمام کارگران ساختمانی بیمه می شوند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به دنبال عزت بخشی و صیانت از نیروی کار هستیم، عنوان کرد: در زمینه آلاینده ها و آلودگی ها، حوادث ناشی از کار شش برابر حوادث فیزیکی است، بنابراین باید در بلند مدت با ابتکار و نوآوری به دنبال رفع این مشکلات باشیم.

وی با اشاره به لزوم کاهش مشکلات کارگران مشاغل سخت و زیان آور، تصریح کرد: باید کارگران بتوانند در آسایش و آرامش شغلی به کار خود ادامه دهند کمااینکه برخی از شغل ها آن قدر زیان آور است که فرد بازنشسته بعد از مدتی دچار ناراحتی های زیادی می شود، بنابراین برنامه ریزی در جهت کاهش مشکلات مشاغل سخت و زیان آور باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم، هفده تن دستیابی به رشد اقتصادی و درآمد را مستلزم روی آوردن به برنامه های مبتنی بر دانش دانست و خاطرنشان کرد: امروز دولت فرصت های بسیار مناسبی برای جلوگیری از رکود واحدهای تولیدی فراهم کرده است که تولیدکنندگان باید از این فرصت ها بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات باید سبب ایجاد آسایش و رفاه در جامعه شود، در غیر این صورت باید اصلاح شوند، گفت: باید صندوق های نوآوری جایگزین بانک های شوند، زیرا این بانک ها هیچ حمایتی از کارآفرینان ندارند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز در حوزه روابط کار، منسوخ کردن بخشنامه هایی که به عنوان مانع در بحث تولید عمل می کند، در دستور کار قرار گرفته است و آن دسته از بخشنامه هایی که قابل اصلاح است را نیز اصلاح می کنیم.

اخبار