کار جذب نیروی‌های حق‌التدریس در آموزش و پرورش خوزستان به پایان رسید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

کار جذب نیروی‌های حق‌التدریس در آموزش و پرورش خوزستان به پایان رسید

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: کار جذب نیروهای حق التدریس برای جبران بخشی از معضل کمبود معلم در خوزستان به پایان رسید.

حرج چلداوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان با اشاره به کمبود معلم در استان خوزستان، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی گذشته با کمبود 10 هزار معلم روبرو بود و برای اینکه در ابتدای سال تحصیلی جاری کلاس‌های درس بدون معلم نماند، از اوایل خردادماه سال 96 مکاتباتی با وزارتخانه برای جذب نیروی مورد نیاز در آموزش و پرورش خوزستان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ضرورت جذب معلم در استان طی جلساتی با مقام عالی وزارت و معاونین مربوطه مورد تاکید قرار گرفت، افزود: پس از پیگیری‌های فراوان موفق شدیم مجوز جذب نیروی‌های حق‌التدریس را از وزارت آموزش و پرورش برای استان دریافت کنیم و بر این اساس نیازهای مناطق و نواحی چهل‌گانه آموزش و پرورش توسط گروه طرح و برنامه اداره‌کل، مورد بررسی قرار گرفتند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پس از مشخص شدن نیروهای مورد نیاز مناطق، مدارک افراد واجد شرایط به تفکیک جنسیت و دوره‌های تحصیلی به امور اداری تحویل داده شد و پس از تایید پرونده‌ها که با امضای مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق خوزستان صورت گرفت، این پرونده‌ها برای بررسی به کارگروه اداره‌کل ارسال شد.

چلداوی با بیان اینکه عدم ارسال مدارک متقاضیان واجد شرایط به عهده مدیران ادارات آموزش و پرورش است، تصریح کرد: کارگروه مستقر در اداره‌کل اکثر پرونده‌های فرستاده شده را تایید کرد و پس از تایید صلاحیت‌های صورت گرفته، لیست پذیرفته‌شدگان به مناطق ارسال شد و در حال حاضر هیچ تقاضای جدیدی پذیرفته نمی‌شود.

وی افزود: قانون مربوط به پذیرش نیروی حق‌التدریس مصوبه مجلس است و مطابق با این مصوبه، مربیان پیش‌دبستانی مدارس دولتی و افراد شاغلی که از پیش از سال ۹۱ سابقه کار دارند در قالب طرح خرید خدمات آموزشی به صورت حق التدریس به کار گرفته شدند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار