کاهش ظرفیت دکترای دانشگاه آزاد/ ممنوعیت انتقال دانشجو در مقطع دکترای تخصصی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کاهش ظرفیت دکترای دانشگاه آزاد/ ممنوعیت انتقال دانشجو در مقطع دکترای تخصصی

رئیس سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکترای این دانشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد.

امیر رضا شاهانی رئیس سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برگزاری کنکور مقاطع ارشد و دکترا بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور بوده و دانشگاه آزاد در این خصوص هیچ مسئولیتی ندارد.

وی بیان کرد: براساس ضوابط تدوین شده، انجام مصاحبه و گزینش کتبی بر عهده واحدهای دانشگاه آزاد است و سازمان سنجش آموزش کشور در این مسئله ورود نمی کند.

شاهانی ادامه داد: یکی از شرط‌های قبولی در مقطع دکترای دانشگاه آزاد احراز زبان انگلیسی بوده و این بر طبق مقررات و مصوبات است؛ داوطلبانی که نوع مدرک کارشناسی ارشد آنها آموزش محور بوده در صورت کسب حد نصاب نمره و قبولی در مرحله گزینش و مصاحبه عملی بدون هیچ مشکلی می توانند وارد دانشگاه آزاد شوند.

وی عنوان کرد: ظرفیت مقطع دکترای دانشگاه آزاد نسبت به سال گذشته یک چهارم کاهش پیدا کرده تا به بحث کیفیت بیشتر پرداخته شود.

شاهانی تاکید کرد: انتقال دانشجو در گرایش های مختلف مقطع دکترای تخصصی دانشگاه آزاد ممنوع است و داوطلبانی که در موسسات خارج از کشور درس خوانده برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا می توانند بر اساس مقررات و مصوبات به هریک از واحدها ی دانشگاهی منتقل شوند.

وی یاد آور شد: تقریبا بسیاری از رشته های کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته و رشته های محدودی که تاییدیه این وزارتخانه را کسب نکرده عموما جزو رشته های کم تقاضا محسوب می شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار