کاهش فوری و سریع فشار خون بالا

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

فشار خون بالا یکی از مشکلات شایع این روز ها در دنیا است و میلیون ها نفر در دنیا دچار این بیماری هستند اما با رعایت نکاتی می توان حتی فشارخون بالا را به سرعت کنترل کرد.
فشار خون بالا معمولا علائم خاصی ندارد و اکثر افراد بسیار دیر متوجه و به پزشک مراجعه می کنند، کارشناسان توصیه می کنند افراد سالمندبه طور منظم فشار خون خود را کنترل کنند بویژه اگر سابقه وجود این بیماری در خانواده آنها وجود دارد.
در اثر ابتلا به فشار خون بالا فرد در معرض ابتلا به بیماری هایی چون حمله قلبی، سکته مغزی، گردش خون ضعیف، خستگی، مشکلات بینایی، وزوز گوش، احساس تنگی نفس و آسیب به عضله قلب قرار می گیرد.
برای محافظت از بدن در مقابل حمله قلبی انجام کارهایی به شرح زیر توصیه می شود:
کنترل وزن و حفظ تناسب اندام و ورزش
بر اساس تحقیقات چاقی از علل اصلی بروز فشار خون بالا است که در اثر چاقی و اضافه وزن رگ ها باریک شده فشار بالایی به دیواره آنها وارد می شود و سبب بالا رفتن فشار خون می شود، همچنین چاقی باعث فشار به قلب برای پمپاژ خون می شود.
مصرف مواد غذایی سالم حاوی مقادیر فراوان فیبر
میوه و سبزیجات،لبنیات کم چرب و نیز نوشیدن مایعات به میزان کافی همگی می توانند فشار خون بالا را کنترل کنند.
کارشناسان توصیه می کنند افراد دارای فشار خون بالا از مصرف نمک تا حد امکان پرهیز کنند زیرا براساس تحقیقات نمک یکی از عوامل اصلی بروز فشار خون بالا درانسان است. نمک به مقدار فراوان در خوراکی های فرآوری شده و فست فودها وجود دارد و می تواند آسیب جدی به سلامت بدن وارد کند.
فشار خون بالا را می توان همچنین با انجام تمرین های آرامبخشی از جمله یوگا و مدیتیشن کنترل کرد، تنفس عمیق و آرام و پرهیز از استرس می تواند نقش بسیار موثری درکاهش فشار خون بالا داشته باشد.
انجام ورزش های کششی، پیاده روی و یا حتی انجام کارهای خانه می تواند باعث بهبود گردش خون و کاهش فشار خون در افراد شود، استحمام منظم و استفاده از سونا هم می تواند علاوه برایجاد احساس آرامش از ایجاد لخته خونی و بالا رفتن فشار خون در افراد جلوگیری کند.

اخبار سلامت اخبار