کاهش نرخ بیکاری در خوزستان از ۲۵.۷ به ۱۴.۳ درصد

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کاهش نرخ بیکاری در خوزستان از ۲۵.۷ به ۱۴.۳ درصد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: نرخ بیکاری در استان خوزستان حدود ۲۵.۷ درصد بود که به ۱۴.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نور محمدپور عصر امروز در جلسه شورای اشتغال شهرستان اندیمشک با حضور استاندار خوزستان اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان خوزستان حدود ۲۵.۷ درصد بود که به ۱۴.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: شهرستان اندیمشک از جمله شهرستان هایی است که نرخ مشارکت اقتصادی آن افزایش و نرخ بیکاری آن هم کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: شهرستان اندیمشک، ۱۷۱ هزار و ۴۱۲ نفر جمعیت در سال گذشته داشته که نسبت به سرشماری قبلی خود رشد چندانی نداشته است.

محمدپور خبر داد: جمعیت فعال این شهرستان از ۵۲ هزار و ۸۰۶ نفر در سال ۹۰ به ۵۹ هزار نفر در سال قبل افزایش پیدا کرد. همچنین جمعیت شاغل در سال ۹۰ نیز ۳۴ هزار و ۷۴۲ نفر بودند که در سال گذشته به ۴۸ هزار و ۵۶۹ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری ۱۸ هزار و ۶۲ نفر از سال ۹۰ به ۱۰ هزار و ۱۶۳ نفر در سال قبل کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: نرخ مشارکت ۳۷.۱۷ درصدی در سال ۹۰ نیز در سال گذشته به ۴۱.۴ درصد کاهش پیدا کرده است که از میانگین استانی هم یک درصد بالاتر هست.

محمدپور در پایان با اعلام این خبر که باید ۶۵۱ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در سال ۹۶ ایجاد شود، یادآور شد: همچنین بالغ بر ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در طرح کارورزی و مشوق های بیمه ای کارفرمایان تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار خوزستان، نماینده مردم اندیمشک در مجلس، معاونان تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، فرماندهی انتظامی اندیمشک، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان، فرماندار اندیمشک، مشاور استاندار و برخی دیگر از مسئولان استانی و محلی در این جلسه حضور داشتند.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار