کاهش پذیرش دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی قطعی است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کاهش پذیرش در تمامی مقاطع تحصیلی قطعی است

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه به سبب سیاست های نادرست گذشته شاهد وضعیت نامناسب در برخی از رشته های تحصیلی هستیم از کاهش تدریجی و قطعی پذیرش در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاهی طی سال های آینده خبر داد.
مجتبی شریعتی نیاسر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا گفت: این سیاست امسال برای مقطع تحصیلی دکتری در نظر گرفته شده است اما طی سال های آتی به تدریج به سایر دوره های تحصیلی نیز خواهیم پرداخت تا به مرحله مهار وضعیت نابسامان برخی از رشته های تحصیلی بپردازیم.
شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم طی روزهای گذشته مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس آن به منظور کنترل کمی و نظارت بر دوره های دکتری، ایجاد رشته محل های جدید در مقطع دکتری تخصصی برای تمام زیر نظام های آموزش عالی، اعم از دولتی و غیر دولتی برای سال 97-98 ممنوع شد.
این مصوبه در حالی اعلام شده که هم اکنون نزدیک به 100 هزار دانشجوی دکتری در کشور داریم که بر اساس نظرات کارشناسان آموزش عالی این میزان بسیار بیش از نیاز بازار است.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این فرآیند، اصلاح وضعیت و جلوگیری از رشد بی حساب و کتاب مراکز آموزش عالی در کشور است و به طور حتم ادامه خواهد داشت.
پیشتر داوود رشتچیان معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف به ایرنا گفته بود که براساس بخشنامه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه دوره دکتری در دانشگاه ها محدود شده و به جز دانشگاه های سطح یک و سطح دو به هیچ دانشگاهی مجوز راه اندازی دوره دکتری جدید داده نخواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار