کاهش ۵.۷ درصدی نرخ بیکاری در دزفول/ کارخانه قند احداث می شود

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کاهش ۵.۷ درصدی نرخ بیکاری در دزفول/ کارخانه قند احداث می شود

فرماندار دزفول گفت: با تلاش های صورت گرفته در مدت اخیر، نرخ بیکاری در دزفول ۵.۷ درصد کاهش یافته و این شهرستان بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری را در خوزستان داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب اله آصفی پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دزفول در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: امروزه بزرگترین معضل کشور نبود رونق اقتصادی، بیکاری و مشکلات تولید و صادرات است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات نجومی از سوی دولت برای رفع این مشکلات افزود: لازمه رفع اساسی این معضل حرکت بسیجی وار تمام متولیان در کشور است.

فرماندار دزفول با بیان اینکه همه ادارات کوچک و بزرگ در این شهرستان موظف هستند به سهم خود در بحث اشتغال وارد شوند، گفت: همانگونه که دزفول در ایام دفاع مقدس با همت و ایثارگری های خود سرمنشأ خیر به همه نقاط کشور می شد امروز نیز مسئولان این شهرستان باید همت کنند تا با بهره گیری صحیح از ظرفیت های متعدد کشاورزی، تولیدی، گردشگری و سایرپتانسیل های این سرزمین باعث شوند تا به تمام کشور سود برسد.

آصفی با تاکید بر اینکه ادارات دزفول باید مقررات دست و پاگیر در جهت جذب سرمایه گذار را رفع کنند و ذهن های بسته را باز کنند، عنوان کرد: سرمایه های خوبی وارد دزفول شده که این سرمایه ها و برنامه ها بدون کمک ادارات و مدیران شهرستان ناقص خواهد ماند. ادارات دزفول باید راه را برای سرمایه گذار باز کنند، به آنها میدان بدهند و در جهت رفع موانع و فرایندهای اداری و اولیه با تمام تلاش در کنار آنها باشند.

آصفی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته در ۳.۵ سال اخیر با کمک برخی ادارات شهرستان، ترس از سرمایه گذاری در دزفول ریخته شده و این شهرستان به یک الگو در عرصه سرمایه گذاری درخوزستان تبدیل شده است، افزود: فرمانداران شهرهای استان و سایر استانها همواره برای بهره گیری از تجربیات ما به فرمانداری دزفول مراجعه می کنند که این موفقیت زیرسایه حرکت بسیجی شکل گرفته است.

وی با اشاره به صادرات تولیدات خمیرمایه، قارچ و فولاد دزفول به بسیاری از کشورها گفت: برخلاف صحبت های مطرح شده توسط عده ای، با همت و تلاش های صورت گرفته در مدت اخیر نرخ بیکاری در دزفول ۵.۷ درصد کاهش یافته و این شهرستان بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری را در خوزستان داشته است که به زودی آمار و جزئیات این ادعا اطلاع رسانی خواهد شد.

لزوم ایجاد مرز هوایی

فرماندار دزفول در ادامه با اشاره به مشکلات دزفول در حوزه تولیدات و تاکید بر اینکه تنها راه نجات دزفول ایجاد مرز هوایی است، تصریح کرد: با وجود پیگیری های متعدد مجموعه فرمانداری و نماینده دزفول در مجلس و صدور دستور از سوی معاون اول رئیس جمهور تاکنون این معضل برطرف نشده است.

آصفی ادامه داد: نبود مرز هوایی موجب شده که حجم انبوه تولیدات محصولات شهرستان با هزینه و مشقت فراوان به آستارا ارسال شود و متاسفانه محصولات کشاورزی دزفول که حاصل رنج و زحمت کشاورزان دزفول است به اسم آستارا به کشورهای دیگر صادر و سود و اشتغال بسیار زیاد آن نیز نصیب آستارا می شود.

وی با تاکید برلزوم رفع موانع ایجادمرز هوایی در دزفول و لزوم توجه و همت مسئولان استانی و کشوری اظهار کرد: یکی از اساسی ترین مشکلات دزفول مازاد تولید محصولات کشاورزی است درحالیکه در تمام نقاط کشور با کمبودتولیدات مواجه هستند و این امر نشان دهنده اهمیت وجود مرزهوایی در دزفول است.

کارخانه قند دزفول احداث می شود

آصفی دیگر دلیل مازاد تولید محصولات را تعطیلی چند ساله کارخانه قند دزفول در شوش برشمرد و گفت: این کارخانه در زمان فعالیت موجب تنوع در نوع و میزان کشت محصولات می شد.

فرماندار دزفول همچنین عنوان کرد: خوشبختانه با سرمایه گذاری مشترک بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و قرارگاه کوثر کارخانه قند دزفول به زودی وارد مدار اجرایی و احداث می شود که دراین راستا تمام استعلامات اخذ و یا در حال اخذ است و زمین کارخانه نیز تحویل این سرمایه گذاران شده است.

آصفی میزان تولید این کارخانه قند را ۱۰ هزار تن برشمرد و افزود: با احداث این کارخانه که مقرر شده در جاده دزفول-شوشتر احداث شود تحول بنیادی در حوزه اشتغال و تولید ایجاد خواهد شد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار