کدام دیپلمه ها مشمول تاثیر معدل در کنکور هستند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کدام دیپلمه ها مشمول تاثیر معدل در کنکور هستند

جزئیات میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ برای دیپلمه های نظام جدید و نظام قدیم متوسطه اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان سنجش آموزش کشور مصوبات چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در ۱۴ آبان ۹۷ در رابطه با آزمون سراسری سال‌ ۱۳۹۸ و بعد از آن را اعلام کرد.

در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸، میزان تاثیر سوابق تحصیلی، حداکثر ۳۰ درصد و با تاثیر مثبت اعمال می‌شود.

الف- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را سال ۱۳۹۸ و در نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) اخذ کرده­ و امتحانات دروس پایه دوازدهم آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند.

سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه دوازدهم- سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید ۳-۳-۶) به میزان حداکثر ۳۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ ­می‌شود.

ب- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷ در نظام آموزشی قبلی اخذ کرده اند و امتحانات یک‌ یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند.

سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه یازدهم-سال سوم آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر ۲۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تاثیر مثبت لحاظ می شود.

داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند.

سوابق تحصیلی موجود دوره پیش‌دانشگاهی (پایه دوازدهم-سال آخر آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تاثیر مثبت اعمال می‌شود. در مجموع میزان تاثیر سوابق تحصیلی حداکثر ۳۰ درصد است و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ ­می‌شود.

ج- سایر دیپلمه‌ها (غیر از بندهای الف و ب) مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.

حداقل ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزش عالی کشور از سال ۱۳۹۸ به بعد «صرفاً باسوابق تحصیلی» و خارج از فرایند آزمون سراسری انجام می‌شود.

آیین‌نامه اجرایی این مصوبه حداکثر تا یک‌ماه آینده در سازمان سنجش آموزش کشور تهیه و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و قبل از شروع ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ اطلاع‌رسانی خواهد شد.

میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی برای پذیرش رشته‌های با آزمون در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ و بعد از آن، حداکثر ظرف یک ماه توسط کارگروه بررسی و جمع‌بندی و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار