کره را در یخچال نگه ندارید

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

کره را در یخچال نگه ندارید

دکتر اراسب دباغ مقدم افزود: در شرایط فریزر منفی ۱۸ سانتی‌گراد می توان تا یک سال کره را نگهداری کرد اما دمای یخچال خانگی که حدود مثبت ۴ سانتی گراد است برای نگهداری کره مناسب نیست و می تواند شرایط رشد کپک و فساد را در این فراورده فراهم کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: تاریخ انقضای درج شده روی هر ماده غذایی، به شرط رعایت ضوابط نگهداری آن است و اگر این شرایط رعایت نشود، قطعا اعتبار تاریخ انقضای مصرف نیز ساقط خواهد شد و آن ماده غذایی زودتر از تاریخ مذکور منقضی و از رده استفاده خارج می‌شود.

به گفته وی برای اینکه در زمان مصرف، کره فریز شده کمی نرم شود می‌توان حداکثر فقط یک شب قبل از مصرف آن را از فریزر خارج و در دمای یخچال نگهداری کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه اغلب مغازه های سطح شهر قالب های کوچک کره را در دمای محیط نگهداری می کنند تاکید کرد: هنگام خرید کره دقت کنید که کره در حین لمس سرد و مثل سنگ، سفت و سخت باشد. همچنین به هیچ عنوان نباید اثر نرم شدگی در آن دید.

وی گفت: با توجه به کم جمعیت شدن خانواده ها و کاهش مصرف کره نسبت به دهه های قبل، توصیه می شود که تا حد امکان، قالب های کوچکتر کره خریداری شود تا نیاز به نگهداری طولانی مدت نداشته باشد.

دکتر دباغ مقدم خاطر نشان کرد: در صورتی که کره را بد نگهداری کنیم، حتی اگر کپک نزند، تغییر طعم، بو و رنگ می دهد که به آن تندشدگی گفته می شود و کیفیت کره در این حالت، بشدت افت خواهد کرد.

اخبار سلامت اخبار