کسب موافقت برای افزایش ۵ رشته جدید در دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کسب موافقت برای افزایش ۵ رشته جدید در دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر

نماینده مردم آبادان در مجلس از کسب موافقت وزارت علوم برای افزایش پنج رشته جدید و ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر خبر داد.

عامر کعبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به ضرورت ارتقای جایگاه دانشگاه‌ها و همچنین نیازمندی استان خوزستان به رشته‌های مختلف در زمینه‌های کاربردی پیگیری این موضوع از طریق وزیر علوم انجام شد که منجر به کسب موافقت وی شد.

وی در ادامه از موافقت وزارت علوم برای افزایش ظرفیت جذب دانشجو در برخی از رشته‌های تحصیلی خبر داد و گفت: بر این اساس، با درخواست افزایش چند دانشجو در رشته‌های محیط زیست، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی و شیلات در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا موافقت شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش دانشجو در رشته‌های ریاضیات و کاربردها، اقیانوس‌شناسی، شیمی محض، زیست‌شناسی عمومی و زمین‌شناسی به تعداد ۴۰ دانشجو در مقطع کارشناسی نیز مورد موافقت وزیر علوم و تحقیقات قرار گرفت.

کعبی افزود: تجمیع دانشگاه صنعت نفت در آبادان نیز از موارد مهم دیگری است که در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آبادان به عنوان محل اصلی دانشگاه صنعت نفت شناخته می‌شود و با توجه به اینکه جنگ تحمیلی باعث تقسیم شدن این دانشگاه در چند شهر کشور شد، به همراه امضای دو نماینده دیگر مردم این شهرستان درخواست تجمیع این دانشگاه‌ها در آبادان را تحویل وزیر علوم شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار کرد: موافقت برای درج نام و رشته‌های دانشگاهی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در دفترچه آزمون سراسری توسط وزارت علوم نیز گرفته شد و قرار شد این اقدام از این پس و همزمان با انتشار دفترچه کنکور سال ۱۳۹۸ انجام شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار