کسری خدمت ایثارگری برای سربازانی که حین خدمت هستند، اجرایی می‌شود

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

کسری خدمت ایثارگری برای سربازانی که حین خدمت هستند، اجرایی می‌شود

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:کسری خدمت ایثارگری برای سربازانی که حین خدمت هستند، اجرایی می‌شود.
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان ،سردار ابراهیم کریمی با تبریک به فرا رسیدن روز “سرباز” اظهار داشت: در راستای گرامی داشت این روز برنامه‌های مختلفی توسط نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه سربازان وظیفه عنوان کرد: آحاد جامعه و همه رسانه‌های جمعی باید تلاش کنند تا جایگاه و نقش سربازان وظیفه در جامعه به درستی تبیین و تشریح شود، به طوری که باید برنامه‌های روز سرباز به صورت ویژه دنبال و اجرایی شود، هر چند معتقدیم توجه به جایگاه و مقام سرباز نباید مختص به یک روز خاص باشد و تکریم سربازان، وظیفه آحاد جامعه است.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای تقدیر از سربازان نمونه و برتر وجود دارد یا خیر؟ عنوان کرد: همزمان با برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان سرباز طی مراسمی از سربازان نمونه واحد‌های مختلف ستاد کل تقدیر می‌شود.

وی یادآور شد: البته نیروی انتظامی همزمان با فرا رسیدن روز سرباز برنامه‌های مختلفی را پیش بینی کرده است که برگزاری مراسم فرهنگی، دیدار چهره به چهره فرماندهان و مسئولان ارشد با سربازان وظیفه و رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های سربازان بخشی از برنامه‌های این روز است.

سردار کریمی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی سربازان وظیفه دنبال و اجرایی می‌شود، عنوان کرد: در ابتدای هر سال همراه افزایش حقوق کارکنان لشکری و کشوری از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح برنامه‌ای هم برای افزایش حقوق سربازان وظیفه تدوین و اجرایی می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی سربازان وظیفه همواره یکی از دغدغه‌های آحاد مسئولان ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهان است و خوشبختانه در این راستا طرح‌های مختلفی در کمیسیون‌های معیشت ستاد کل مطرح، تصویب و اجرایی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز عنوان کرد: همگان در این حادثه شاهد شجاعت و ایثارگری سربازان وظیفه برای صیانت از حاضران به ویژه زنان و کودکان بودند و شاهد بودیم که سربازان وظیفه با توسل بر آموزش‌های دیده شده توانستند در جریان این حادثه خوش بدرخشند و نقش خود را در تولید امنیت به شایستگی نشان دهند.

سردار کریمی با تأکید بر این که تولید امنیت در کشور بدون حضور سربازان وظیفه سخت است، افزود: سربازان وظیفه همراه با سایر نیرو‌های مسلح در اقصی نقاط کشور از نقطه صفر مرزی تا دل جاده‌ها و شهر‌ها برای تولید امنیت نقش آفرینی می‌کنند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد جانفشانی سربازان وظیفه بودیم، همواره قدردان این قشر عزیز و محترم هستیم و بر این باوریم برای حفظ شأن و جایگاه سربازان باید برنامه‌های مستمر دنبال شود.

وی در پاسخ به این سوال که خبر خوشی برای سربازان دارید؟ عنوان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده و تصویب ستاد کل نیرو‌های مسلح از چندی قبل طرح جدید کسری خدمت ایثارگری برای سربازانی که حین خدمت هستند، اجرایی می‌شود.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار