کشف 1800 کیلو مواد مخدر در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان

دسته ها: اخبار

سردار حسین رحیمی در گفت وگو با جام جم در تشریح این عملیات پلیس گفت: چندی پیش متوجه شدیم تعدادی از اشرار و قاچاقچیان مسلح قصد وارد کردن یک محموله بزرگ موادمخدر را به داخل کشور دارند. ماموران با بررسی های خود متوجه شدند قاچاقچیان در حالی که مسلح هستند، قصد دارند موادمخدر را با چند دستگاه خودروی تویوتا انتقال دهند.

وی ادامه داد: ماموران پس از شناسایی مسیر قاچاقچیان در منطقه ای صعب العبور در شهرستان ایرانشهر، راهی آنجا شده و مسیرهای احتمالی را زیرنظر گرفتند. ماموران انتظامی ایرانشهر پس از چند هفته اقدامات شبانه روزی و با اشرافیت اطلاعاتی، شامگاه شنبه سه دستگاه خودروی تویوتا و یک دستگاه سواری پژو متعلق به اعضای این باند را در محور «ایرانشهر ـ بمپور» شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ماموران خودروهای قاچاقچیان را به طور نامحسوس تحت نظر قرار دادند که قاچاقچیان پس از اطلاع از تعقیب ماموران، با تیراندازی به سوی پلیس، به سمت کوه ها و تپه های همجوار تغییر مسیر داده و قصد فرار از محل را داشتند. در ادامه ماموران نیز به درگیری مسلحانه پرداختند که پس از چند نوبت درگیری، قاچاقچیان وقتی دریافتند هیچ راه فراری ندارند، با آتش زدن خودرو های حامل موادمخدر قصد فرار از محل را داشتند.

سردار رحیمی ادامه داد: در این عملیات با اقدام سریع ماموران، سه نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند و آتش خودروها با کپسول آتش نشانی خاموش شد. ماموران در بازرسی دقیق از چهار خودروی توقیفی از این باند یک تن و 828 کیلوگرم تریاک را همراه یک قبضه آر.پی.جی، دو قبضه تیربار گرینف و صد گلوله جنگی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با اشرافیت اطلاعاتی و استفاده از ظرفیت و توان موجود در تمام اقشار اجتماعی بویژه ریش سفیدان اجازه نخواهد داد افراد سودجو و فرصت طلب به اهداف پلید خود دست پیدا کنند و در هیچ نقطه ای از این استان پهناور احساس امنیت کنند. در حال حاضر نیز تحقیقات از سه متهم دستگیر شده ادامه دارد.

اخبار