کلاهبرداری مرد رمال از دختران دم بخت

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم، چند روز پیش گزارش های مردمی در اختیار کارآگاهان اداره پلیس امنیت غرب استان تهران قرارگرفت مبنی بر این که زنان و دختران جوانی همه روزه به خانه زوجی در رفت و آمد هستند و مرد میانسال با نوشتن نسخه هایی برایشان از آنها کلاهبرداری می کند.

ماموران با دریافت این خبر، به خانه مرد رمال در یکی از محله های شهر اندیشه اعزام شده و آنجا را زیر نظر گرفتند. آنها همزمان با شروع تحقیقات مشاهده کردند افراد متعددی به خانه زوج مورد نظر در رفت و آمد هستند و گفته های همسایه ها صحت دارد.

کارآگاهان موضوع را به بازپرس اسماعیل برجسته گزارش دادند و با هماهنگی قضایی برای دستگیری مرد رمال وارد عمل شدند.

متهم دستگیر شد و ماموران در بازرسی از خانه او، تعداد زیادی نسخه های خوشبختی را که وی برای مشتریانش نوشته بود همراه وسایل رمالی از جمله چند کتاب، نعل اسب و مهره های مختلف کشف کردند.

همزمان با شروع تحقیقات، متهم بازجویی شد و اظهارات متناقضی را بیان کرد تا این که دو روز پیش راز کلاهبرداری سریالی از زنان و دختران جوان را فاش کرد و گفت: یک سال پیش که در یک شرکت کار می کردم، به دلیل تعدیل نیرو بیکار شدم و کار مناسبی پیدا نکردم. بنابراین به پیشنهاد یکی از دوستانم تصمیم گرفتم از طریق رمالی و فریب دادن مردم از آنها کلاهبرداری کنم. یک ماه نزد یک رمال حرفه ای آموزش دیدم و بعد از آن کارم را شروع کردم.

مرد رمال ادامه داد: همسرم نقش منشی و جذب مشتری را برایم داشت و من برای آنها نسخه های رمالی از جمله خوشبخت شدن در زندگی، پولدار شدن، گریه و بی قراری نکردن کودکان و درمان آنها، افزایش مهر و محبت میان زوج ها و بخت گشایی دختران جوان را می نوشتم. روی کاغذ شعر یا متن های بی محتوا می نوشتم و از آنها می خواستم دست نوشته ها را بدون این که باز کنند در مکانی دفن کنند یا بسوزانند.

سپس با این ترفند فریبشان داده و از آنها مبلغی از 30 هزار تا یک میلیون تومان می گرفتم. تاکنون یکصد نفر را طی چند ماه گذشته با این ترفند به دام انداخته ام و از آنها کلاهبرداری کرده ام. بیشتر مراجعه کنندگان دختران دم بخت بودند که به بهانه بخت گشایی از آنها کلاهبرداری می کردم.

متهم با دستور قضایی روانه زندان شد.

هشدار کارشناس

دکتر مصطفی اجتهادی، جامعه شناس می گوید: نگرانی های کاری، خانوادگی، اجتماعی و عدم اعتماد به نفس، فرد ضعیف را دچار اضطراب و استرس می کند، به گونه ای که سعی می کند نزد رمال یا فالگیری برود که فقط با حرف های یاوه، اعصاب او را تسکین دهد و چون این شیادان تا حدودی موقعیت روان شناختی افراد را درک می کنند، از شرایط خود سوءاستفاده کرده و به اصطلاح خودشان برای درماندگان نسخه می پیچند و پول های هنگفتی به جیب می زنند.

در این میان نه تنها عامه مردم، حتی بسیاری از دارندگان مدارک و مدارج دانشگاهی نیز به فالگیرها مراجعه می کنند. عامل اصلی اقبال افراد تحصیلکرده به این قبیل روش ها، ناتوانی در حل مساله است که این ناتوانی ناشی از کم سوادی افراد نیست، بلکه به آگاهی های اجتماعی و نیز میزان شناخت آنها از دین بازمی گردد، ضمن این که این افراد با وجود مقاومتی که در مقابل خرافه گرایی بروز می دهند در پس ذهن خود نوعی پذیرش کم رنگ نسبت به دعانویسی و رمالی دارند که این امر شاید ناشی از گرایش های فطری انسان به متافیزیک باشد.

مراجعان به رمال ها را می توان به دو گروه طبقه بندی کرد؛ گروه نخست افرادی هستند که روش های علمی و منطقی کمکی به حل مشکل آنها نکرده و به همین دلیل دچار استیصال شده اند و آخرین راه حل و شاید تنها راه پیموده نشده در نظر این افراد دعانویسی و رمالی است و گروه دوم نیز افرادی هستند که به روش های نوین اعتقاد نداشته و با مشاهده برخی موارد اتفاقی، روش های سنتی را اثرگذارتر می دانند، در نتیجه اولین اقدام این افراد برای حل مشکل مراجعه به دعانویس و رمال است.

اخبار