کمبود معلم هنر، ورزش و بهداشت در آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

کمبود معلم هنر، ورزش و بهداشت در آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش سالیان سال با کمبود معلم هنر، ورزش و بهداشت رو به رو است و با توجه به اینکه در به کارگیری معلم با کمبود رو به رو هستیم، بهتر است تا آموزش و پرورش برای جذب نیروها، از معلمین هنری که در این رشته‌ها تحصیل کردند استفاده کند.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به انتقاد مدیر موزه هنرهای معاصر مبنی بر اینکه آموزش و پرورش به هنر بها نمی‌دهد و استعدادهای هنری در مدارس کمرنگ می‌شود گفت: به دلیل حجم زیاد کتاب‌های درسی و ساعات کم، آموزش و پرورش فرصتی برای هنر در نظر نگرفته نه اینکه بخواهد بها ندهد. البته شاید اردوهایی وجود داشته باشد اما متاسفانه به دلیل کمبود وقت دانش‌آموزان و اینکه اردوها و بازدیدهای فرهنگی هنری باید با خانواده‌ها هماهنگ شود، همه این محدودیت‌ها باعث شده که نه در سطح تهران بلکه در سطح کشور نیز بازدیدهایی از موزه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کم شده است.
آموزش و پرورش باید معلم هنر تخصصی را برای آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های هنری در مدارس جذب کند

برخی آموزش‌ها باید بیرون از مدارس باشد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آموزش و پرورش به این قضیه بها دهد، چیزی را از دست نداده چراکه برخی مسائل در کتاب‌ها نیست و باید خارج از مدرسه آموزش داده شود. امیدوارم که معاون پرورشی آموزش و پرورش به این امر توجه کند و این بازدیدها را جزء برنامه‌های درسی قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد اینکه کمبود معلم هنر در مدارس مشکل‌ساز شده و دانش‌آموزان بیشتر به سمت رشته‌های ریاضی و تجربی می‌روند، تصریح کرد: کمبود معلم هنر متخصص از مشکلاتی بوده که آموزش و پرورش سالیان سال با آن رو به رو است و با توجه به اینکه در به کارگیری معلم با کمبود رو به رو هستیم، بهتر است تا آموزش و پرورش برای جذب نیروها، از معلمین هنری که در این رشته‌ها تحصیل کردند استفاده کند.

کمبود معلم هنر، باعث ناآشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های هنری شده

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با انتقاد از اینکه نه تنها معلم هنر کم داریم بلکه همین کمبود باعث شده تا دانش‌آموزان در زمینه هنر و برخی از رشته‌های هنری آشنا نشوند، گفت: این کمبود باعث گرایش دانش‌آموزان به دیگر رشته‌ها به دلیل عدم آشنایی با رشته هنر شده است. حتی در کنار معلم هنر، کمبود معلم ورزش تخصصی و دبیر بهداشت نیز داریم اما فکر می‌کنم که آموزش و پرورش در کنار جذب نیروی معلم باید جذب معلم هنر و ورزش را نیز مورد توجه قرار دهد./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار