کمبود معلم و تعطیلی کلاس‌های مدارس بندرماهشهر

دسته ها: اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار

کمبود معلم و تعطیلی کلاس‌های مدارس بندرماهشهر

از ابتدای سال تحصیلی تا‌کنون مدارس بندرماهشهر با کمبود معلم مواجه بوده و با وجود سپری شدن نیمی از سال تحصیلی این مشکل به اوج خود رسیده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرماهشهر، از ابتدای سال تاکنون مدارس بندرماهشهر در پایه‌های مختلف خود با کمبود نیرو مواجه بوده که بارها و بارها رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر به این موضوع اشاره کرده است؛ اما با وجود سپری شدن نیمی از سال تحصیلی چالش‌ها و مشکلات مدارس به‌ویژه کمبود معلم به اوج خود رسیده به‌طوری که امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر در خطبه‌ها نماز جمعه این هفته به این وضعیت اعتراض کرده است.

همچنین صبح امروز تعدادی از دانش‌آموزان یکی از مدارس شهرستان بندرماهشهر با تجمع مقابل درب ورودی اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر نسبت به نداشتن معلم و عقب ماندگی درسی ‌تجمع کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

یکی از دانش‌آموزان معترض حاضر در مقابل اداره آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ما دانش‌آموزان کلاس 12 رشته ادبیات و علوم انسانی دبیرستان متوسطه دوم امام صادق(ع) هستیم که امروز به دلیل نبود دو معلم تخصصی درب اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر تجمع کرده‌ایم.

وی افزود: دو درس فلسفه و جامعه‌شناسی ما که از قضا دو درس تخصصی و نهایی بوده چندین جلسه بدون معلم سپری شده و اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر با انتقال و انتصاب معلم ما به عنوان مسئول نهضت و سوادآموزی اداره آموزش و پرورش ما را بدون معلم کرده است.

این دانش‌آموز بیان کرد: ما بارها به مدیر مدرسه مراجعه کرده و از او خواستار پیگیری این موضوع شدیم که مدیر ما می‌گوید ما بارها به اداره آموزش و پرورش نامه‌نگاری‌هایی کرده‌ایم اما این اداره معلمی ندارد که برای ما بفرستد.

یکی دیگر از دانش‌آموزان معترض حاضر نیز اظهار داشت: چند روز پیش ما با مراجعه به اداره آموزش و پرورش قولی مبنی بر اختصاص معلم و حضور آن از جلسه بعد گرفتیم اما این جلسه معلم حاضر نشده و اداره آموزش و پرورش جواب درستی به ما در این زمینه نمی‌دهد و رئیس اداره آموزش و پرورش اصلا پای صحبت‌ها ما ننشسته و برخوردی زننده با ما داشته است.

‌حجت‌الاسلام سید‌سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر در فرازی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر ایجاد فضای مناسب مطالعه دانش آموزان توسط خانواده عنوان کرد: لازم به ذکر است که طی بررسی‌های به عمل آمده، بیشتر اولیاء دانش‌آموزان از غیبت‌های مکرر آموزگاران غیر‌بومی خود شاکی هستند و بیشتر مدارس از نبود آب آشامیدنی سالم بهداشتی و قابل شرب رنج می‌برند، از مسئولان آموزش و پرورش انتظار می‌رود هر‌چه سریعتر به این معضلات رسیدگی نمایند.

مجتبی دیناروند اما در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرماهشهر اظهار داشت: ما از تابستان تاکنون بارها گفته‌ایم که تعداد نیروهای ما کم بوده و در بعضی رشته‌ها با کمبود شدید معلم مواجه هستیم؛ کمبود معلمی که از سال گذشته وجود داشته امسال نیز با بازنشستگی تعدادی از نیروهایمان شدت یافته است.

وی افزود: ما به هر شکل ممکن و با کمک اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و با تخصیص اضافه کار توانستیم کلاس‌ها را از اول مهر راه‌اندازی و تکمیل کنیم اما تعدادی از همکاران ما به دلایلی از کلاس خارج شده و کلاس‌های ما بدون معلم مانده است‌.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر درباره اظهارات امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر در خطبه‌ها نماز جمعه این هفته بیان کرد: منظور امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر یکی از همکاران غیربومی بوده که به دلیل وجود مشکلاتی امکان حضور مداوم در کلاس را نداشته و با وجود سپری شدن نیمی از سال تحصیلی امکان جایگزین‌کردن معلم دیگری برای آن وجود ندارد البته گزارش غیبت‌های این معلم وصول شده و ما به دنبال راهکارهای قانونی برای آن هستیم.

وی درباره تجمع اعتراض‌آمیز دانش‌آموزان مدرسه امام صادق(ع) مقابل درب ورودی اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر گفت: یکی از معلمان این مدرسه به دلایلی جابه‌جا شده که قرار بود امروز یک معلم دیگری جای آن را پر کند اما به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم این معلم امروز سر کلاس حاضر نشده و از جلسه آینده سرکلاس حاضر می‌شود؛ ناگفته نماند معلم سابق تا هفته گذشته سر کلاس حاضر بوده و این مدرسه مشکل خاصی ندارد.

اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار