کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه درباره ساماندهی کمبود معلم در مدارس گفت: همانطور که بارها به این موضوع اشاره شده است دچار کمبود معلم هستیم و امسال 42 هزار ردیف شامل 17 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و 24 هزار ردیف‌ برای جذب در دوره‌ چهار ساله دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفتیم، روالی که در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد چراکه با روند خروجی موجود و سیر بازنشستگی‌ که داریم باز هم با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، البته همکارانی که تمایل به همکاری داشته باشند امکان ادامه فعالیت خواهند داشت.

آیا بکارگیری بازنشستگان در آموزش و پرورش قانونی است؟
زرافشان درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان و تأثیر آن در فعالیت خودش اظهار کرد: بر اساس قوانین اداری این قانون برای افرادی که تحت پوشش بیمه بازنشستگی‌ قرار گرفته اند اجرایی می‌شود و طبق تبصره‌های این قانون و ماده 71 قانون خدمات مدیریت کشوری، برخی افراد همچون وزرا و معاونان آن مشمول قانون نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در اصلاحیه‌ قانون مدیریت خدمات کشوری سطح استثنا از این قانون به وزرا رسید و شامل معاونان وزیر نمی‌شود، اما در آموزش و پرورش هیچ کدام از معاونان وزیر بازنشسته نشده و تحت این قانون قرار نمی‌گیرند.

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: بر اساس تبصره دوم این قانون برای کارشناسان هم استثنایی‌ وجود دارد و بر این اساس معلمان هم تا سقف 14 ساعت امکان تدریس دارند.

زرافشان‌ ادامه داد: شرط بازنشستگی‌ برای افراد به سن و مدرک تحصیلی نیز بستگی دارد که در این زمینه برخی از قانون موجود مستثنی‌ می‌شوند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار