کمبود نیروی انسانی در مراکز ژنتیک و غربالگری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کمبود نیروی انسانی در مراکز ژنتیک و غربالگری

نایب رئیس فراکسیون معلولان مجلس با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مراکز ژنتیک و غربالگری گفت: این مهم باید جبران شده و از ظرفیت سمن‌ها و نیروهای افتخاری برای کمک به این مراکز استفاده شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، معصومه آقاپور علیشاهی، با یادآوری اقدامات مجلس برای جلوگیری از تولد کودکان معلول، افزود: مجلس دهم در زمان بررسی برنامه ششم توسعه تلاش کرد تا با اجباری شدن غربالگری ژنتیک از تولد کودکان معلول تا حد زیادی جلوگیری کند.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سویی دیگر در بودجه 96 نیز ردیف و اعتباری برای کمک به سازمان بهزیستی صورت گرفت که این نشان دهنده اهمیت مجلس به افراد تحت پوشش این سازمان است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: قرار است فراکسیون معلولان مجلس پیگیری‌هایی را برای حمایت از افراد تحت پوشش بهزیستی به ویژه معلولان انجام دهد تا مشکلات پیش روی این افراد از میان برداشته شود.
وی درباره کمبود نیروی انسانی در مراکز ژنتیک، افزود: این مهم نیز از جمله مواردی است که باید جبران شود ضمن آنکه باید از ظرفیت NGOها و نیروهای افتخاری برای کمک به این مراکز استفاده شود.
نایب رئیس فراکسیون معلولان مجلس ضمن تشکر از سازمان بهزیستی برای ارایه آمار و اطلاعات درست و دقیق به مجلس، افزود: این اقدامات مجلس بر اساس آماری بود که از سوی بهزیستی صورت گرفت و نمایندگان را مجاب کرد تا حمایت‌های لازم را برای افراد تحت پوشش کمیته امداد داشته باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار