کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش پیش روی آموزش و پرورش است

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش پیش روی آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین مسئله آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی است و البته برنامه درسی نیز مشکل دارد و نیاز است آسیب شناسی شود.

مشکلات جذب و نگهداشت معلمان

وی یادآور شد: آموزش و پرورش نتوانسته است معلمان را هم‌پای تغییرات زمان پرورش دهد و در فرایند جذب و نگهداشت معلمان نقص داشته است که متاسفانه این امر در راستای نظرات شخصی وزرای آموزش و پرورش بوده است که به تعلیم و تربیت ضرر زده است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین مسئله آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی است و البته برنامه درسی نیز مشکل دارد و نیاز است آسیب شناسی شود.

وی افزود: آموزش و پرورش برای جذب ۱۷ هزار نیروی مورد نیاز باید بین ۳۴ هزار نفر که نمره قبولی را کسب کرده اند مصاحبه انجام دهد ولی از بین ۳۵۰ هزار شرکت کننده در آزمون استخدامی، فقط ۱۸ هزار نفر نمره قبولی را کسب کرده اند و با این وجود آموزش و پرورش نمی تواند عناصر مطلوب را با مصاحبه انتخاب کند و این زمینه کیفیت معلمی را پایین می آورد.

عمادی با بیان اینکه در سال ۱۳۴۲ در کشور ۱۴ دانشگاه وجود داشت ولی در این زمان ۲ هزار و و ۶۸۰ دانشگاه داریم خاطرنشان کرد: با وجود ۹۰۰ هزار شرکت کننده در کنکور، دانشگاه ها حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر پذیرش در سال دارند و رقابت این تعداد داوطلب برای ۵۰ هزار صندلی در رشته های پزشکی، مهندسی و رشته های پرطرفدار در دانشگاه های معتبر و دست اول کشور است و با این اوصاف اکثر صندلی های دانشگاه ها خالی می ماند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار