کمبود نیرو مشکل جدی مراکز درمانی بندر ماهشهر است

دسته ها: اخبار استان اخبار

کمبود نیرو مشکل جدی مراکز درمانی بندر ماهشهر است

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر گفت: در حال حاضر جدی ترین معضل مراکز درمانی بندرماهشهر به ویژه بیمارستان معرفی بندرماهشهر، کمبود نیرو و بلاتکلیفی نیروهای غیررسمی (OT) است این در حالی است که مجوز قانونی برای جذب نیرو نداریم.

محمدامین زرگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی در بخش های مختلف بیمارستان و تامین امکانات قابل توجه درمانی در برخی بخش های این شهرستان اما همچنان بیمارستان معرفی ماهشهر با کمبودهایی مواجه است که مستلزم توجه بیشتر مسئولان مربوطه است.
وی ادامه داد: مراکز درمانی بندرماهشهر به ویژه بیمارستان معرفی بندرماهشهر بیش از هر چیزی با مشکل کمبود نیرو روبه رو هستند، همین عامل موجب می شود با وجود تلاش های بی وقفه کارکنان، نارضایتی کارکنان در نتیجه فعالیت های طاقت فرسا و به دنبال آن نارضایتی مردم افزایش پیدا کند.
زرگر اضافه کرد: بیش از آن، بلاتکلیفی کارکنان غیررسمی (OT) و برخوردار نبودن از مزایای مناسب به مشکلات اضافه کرده است، از طرفی در شرایط موجود حضور آنها برای خدمات رسانی به بیماران بسیار لازم و ضروری است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر به منع قانونی برای جذب نیرو اشاره کرد و گفت: در صورت تامین نیرو، بدون شک رضایت کارکنان و مردم از 30 درصد به 80 درصد افزایش پیدا می کند اما مجوز قانونی برای جذب نیرو نداریم، از این رو از مسئولان مربوطه تقاضا داریم با توجه به اهمیت موضوع در این زمینه چاره اندیشی کنند.
نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام خمینی (ره) نیز با اشاره به مراجعه مکرر مردم برای رفع مشکل کمبود نیرو مراکز درمانی اظهار داشت: با پیگیری انجام شده، اعتبارات قابل توجهی برای تامین امکانات و تجهیزات درمانی شهرستان ماهشهر جذب شد که تا حد زیادی موجب بهسازی فضای مراکز درمانی نسبت به سال های گذشته شد اما این تنها برای تامین رضایت مردم کافی نیست و باید برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مردم، مشکل کمبود نیرو در مراکز درمانی حوزه انتخابیه به ویژه بندرماهشهر و بندرامام رفع شود.
علی گلمرادی ادامه داد: برای بهبود امکانات و خدمات درمانی با توجه به حساسیت موضوع نباید کمترین سهل انگاری صورت گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تا به حال چندین بار به کمک مجمع نمایندگان استان خوزستان با مسئولیت وزارت بهداشت به ویژه در سفر اخیر وزیر بهداشت به استان خوزستان رایزنی هایی برای تامین اعتبارات لازم و رفع مشکل کمبود نیرو صورت گرفت که قول های مساعدی دادند، با توجه به جمع بندی های انجام شده و انتظار می رود بزودی مشکل کمبود نیروی مراکز درمانی با استخدام افراد برطرف شود.
یکی از کارکنان بیمارستان معرفی بندرماهشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح مشکلات این بیمارستان پرداخت و اظهار داشت: بیمارستان معرفی بندرماهشهر علاوه بر کمبود امکانات، از سال های گذشته تا کنون با مشکلات مدیریتی مواجه بوده و همین مسئله معضلات این بیمارستان را دوچندان کرده است.
وی افزود: در حال حاضر کمبود نیرو، جدی ترین معضل این بیمارستان است که به دنبال آن مشکلات دیگری از جمله کاهش کیفیت خدمات رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان و نارضایتی آنها را موجب شده است ضمن اینکه درجه بیمارستان نیز تنزل پیدا می کند.
تاخیر در پرداخت کارانه از دی ماه سال 96 تاکنون، انتصاب افراد بدون رعایت شایسته سالاری، پرداخت نشدن مزایای معوقه از جمله بدی آب و هوا و مناطق مرزی و اضافه کار از جمله مواردی است که کارکنان بیمارستان معرفی ماهشهر از آنها گله کردند.

اخبار استان اخبار