کمبود نیمکت در آغاز سال تحصیلی در اهواز

دسته ها: اخبار استان اخبار

فرماندار اهواز از کمبود نیمکت در مدارس این شهرستان در آستانه آغاز سال تحصیلی خبر داد و تشکیل نهضتی برای تامین نیمکت دانش آموزان را خواستار شد.

اسماعیل ارزانی بیرگانی در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهواز که در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، وضعیت نیمکت های مدارس شهرستان اهواز را بسیار نامناسب دانست و گفت: باید نهضتی برای تامین نیمکت مدارس شهرستان راه اندازی شود.

وی با اشاره به کمبود امکانات مدارس و مشکل مالی دولت، افزود: خیرین برای ساخت مدارس ورود کرده اند، این در حالیست که نیاز به نیمکت در مدارس بیشتر است و ضروری است که از وجود خیرین برای تامین نیمکت نیز استفاده شود.

ارزانی با بیان اینکه 43 مدرسه کانکسی در شهرستان اهواز وجود دارد، اظهار کرد: با اداره کل نوسازی مدارس تفاهمنامه ای برای تامین نیمی از بودجه ساخت این مدارس منعقد شده است.

رییس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهواز همچنین با انتقاد از مدیریت شهرداری بر میدان میوه و تره بار اهواز گفت: وضعیت بهداشتی این مکان نامناسب است و در صورت سهل انگاری سلامت شهروندان به خطر می افتد.

وی با بیان اینکه شهرداری اهواز با اقدامات خود مانع سر و سامان گرفتن میدان میوه و تره بار شده است، افزود: عوارضی که برای غرفه داران تعیین شده غیرمنطقی و بی ضابطه و بسیار بیشتر از سایر کلان شهرهاست به طوری که در میدان بدون امکانات اهواز چهار میلیون و 500 هزار ریال عوارض تصویب شده اما در اصفهان یک میلیون و 500 هزار ریال و در شیراز یک میلیون و 650 هزار ریال عوارض اخذ می شود.

ارزانی بیرگانی افزود: میدان میوه و تره زیرساخت مناسب اعم از فاضلاب، سرویس بهداشتی، استراحتگاه و نمازخانه ندارد و نظافت و جمع آوری پسماند نیز به درستی در آن انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه کسب منافع و درآمد از میدان میوه و تره بار برای شهرداری اهواز در اولویت است، تصریح کرد: در صورتی که شهرداری توان اداره این میدان را ندارد اعلام کند تا فرمانداری اهواز آن را اداره کند یا آن را به یک هیات امنا بسپارد.

فرماندار اهواز در ادامه با بیان اینکه شهرداری اهواز برای جمع آوری دستفروشان با نیروی انتظامی تعامل ندارد اظهار کرد: وجود واحد اجرائیات در شهرداری تاثیری نداشته و با وجود بکارگیری 300 نفر و پرداخت ماهانه 10 میلیارد ریال به این واحد، هیچ خروجی مثبتی ندارد.

وی با اشاره به تخلفاتی که واحد اجراییات شهرداری اهواز مرتکب می شود، افزود: پشت پرده اتفاقات زیادی رخ می دهد و معاملاتی صورت می گیرد که شهرداری لازم است پرسنل متخلف را شناسایی و با آنها برخورد کند تا سیستم آلوده نشود.

مدیر میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز نیز در این نشست گفت: غرفه داران میدان میوه و تره بار اهواز 11 میلیارد و 500 میلیون ریال به شهرداری اهواز بدهکار هستند.

رحیم فیلی افزود: در جلسه ای که با حضور دادگستری خوزستان تشکیل شده بود، غرفه داران مکلف به پرداخت شارژ در قبال دریافت خدمات شده اند اما این بدهی هنوز پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: شهرداری بدون دریافت عوارض نمی تواند خدمات اضافه به غرفه داران ارایه دهد.

اخبار استان اخبار