کمبود ۱۰۸ هزار معلم در مدارس کشور/ حل مشکل در روزهای آینده

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۰۸ هزار معلم در مدارس کشور در سال تحصیلی جدید، گفت: با تدابیر اتخاذ شده در روزهای آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی عصر دوشنبه در حاشیه نشست روسای ادارات آموزش و پرورش گیلان که در بندر انزلی برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آمار، در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش کمبود ۱۰۸ هزار معلم دارد.

وی به اقدامات انجام شده در راستای حل این کمبود اشاره کرد و افزود: با اعمال راهکارهای قانونی و اتخاذ تدابیر لازم همانند بکارگیری نیروهای رسمی با پرداخت اضافه کار و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای واجد شرایط، این کمبود جبران شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طی روزهای آینده کمبود نیرو در برخی مدارس حل خواهد شد، گفت: امسال مشکل کمبود معلم در مدارس کشور به مراتب کمتر از پارسال است و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد.

حاجی میرزایی با اشار به اینکه در سال‌های آینده تعداد زیادی از معلمان کشور بازنشسته می شوند، تصریح کرد: در همین راستا نیازهای وزارت آموزش و پرورش در گزارشی به دولت اعلام شده و در حال حاضر نیز کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان امور استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش در حال برآورد تعداد دقیق معلم برای مدارس کشور هستند تا در بستر جذب قانونی نیروهای جدید، این نیاز برطرف شود.

اخبار آموزش و پرورش اخبار