کمبود ۱۲۰۰ معلم تربیت‌بدنی با اضافه شدن یک ساعت درس ورزش به پایه یازدهم

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

کمبود ۱۲۰۰ معلم تربیت‌بدنی با اضافه شدن یک ساعت درس ورزش به پایه یازدهم

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال یک ساعت درس تربیت‌بدنی به پایه یازدهم اضافه شد و کمبود معلم ورزش حدود ۱۲۰۰ نفر است.
به گزارش بازارکار مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: امسال از سهمیه جذب 7 هزار نفری وزارت آموزش و پرورش، 500 نفر معلم تربیت‌بدنی هستند و این تعداد غیر از معلمانی است که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به جمع معلمان تربیت‌بدنی اضافه خواهند شد.
وی افزود: امسال یک ساعت درس تربیت‌بدنی به پایه یازدهم اضافه شد و کمبود معلم تربیت‌بدنی حدود 1200 نفر است و سال آینده با اضافه شدن 2 ساعت درس تربیت‌بدنی در پایه دوازدهم، 2300 معلم کمبود خواهیم داشت.
حمیدی اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم را با معاونت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ فرهنگیان انجام دادیم تا در جذب و استخدام نیروی انسانی مسئله کمبود معلم تربیت‌بدنی را لحاظ کنند.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: نیاز سال گذشته را با حق‌التدریس معلمان خود جبران کردیم و بحران خاصی هم نداشتیم.
وی با بیان اینکه فعلاً مجوز قطعی برای استفاده از حق‌التدریس در درس تربیت‌بدنی صادر نشده است، ادامه داد: تلاش کردیم تا مدیران را آموزش دهیم تا در خصوص اهمیت درس تربیت‌بدنی توجیه شوند.
حمیدی بیان داشت: ما زمانی 19 میلیون دانش‌آموز داشتیم و 20 هزار معلم تربیت‌بدنی داشتیم و اکنون برای 13 میلیون دانش‌آموز، 33 هزار معلم تربیت‌بدنی متخصص فعالیت می‌کنند و این مسئله از بهبود شاخص‌ها حکایت دارد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار