کمبود ۱۶.۷ هزار معلم در خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در استان خوزستان با کمبود ۱۶ هزار و ۷۰۰ معلم مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رفیعی دهکردی عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان یک میلیون دانش آموز و نوآموز در قالب ۱۱ هزار و ۵۵۴ مدرسه دارد؛ همچنین ۵۱ هزار کلاس درس در استان خوزستان فعال است.

وی با اشاره به کمبود ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفری معلم در خوزستان افزود: ۱۱۴ مدرسه از سیلاب آسیب دید که از این بین ۳۵ مدرسه نیازمند تخریب کامل و بازسازی بودند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه یک هفته قبل از مهر ماه، ۹۸ درصد از نیروهای آموزش و پرورش ساماندهی و ابلاغ خود را دریافت کردند، تصریح کرد: این ساماندهی معمولا تا آبان ماه ادامه پیدا می کرد ولی امسال با حمایت خوب مسئولان استانی و ملی ساماندهی و صدور ابلاغ نیروهای فرهنگی در ابتدای مهر به اتمام رسید.

رفیعی با اشاره به اینکه در استان خوزستان تعلیم و تربیت تمام ساحتی و مشارکت همگانی مورد توجه قرار دارد، ادامه داد: به یک شهروند اخلاق مدار و دین مدار باور داریم چون همه چیز با قانون، پلیس، اما و اگر اداره نمی شود؛ بنابراین برای تربیت اعتقادی و دینی دانش آموزان برنامه ریزی داریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه زیست روانی ـ محیطی نیز از مقوله های مهمی است که نباید به آن بی توجهی شود، گفت: امیدواریم با یک رویکرد مشارکت محور و تعاملی سازنده بتوانیم تعلیم و تربیتی علمی و در خور نظام و همچنین شأن مردم استان به آنها ارائه دهیم.

اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار