کمبود ۳۶هزار مشاور در مدارس سراسر کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

کمبود ۳۶هزار مشاور در مدارس سراسر کشور

مدیرکل دفتر مشاوره و امور تربیتی آموزش و پرورش از کمبود ۳۶هزار مشاور در مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست هم اندیشی معصومه ابتکار معاون امور زنان رئیس جمهور در مرکز مشاوره توحید با هدف هم اندیشی و آشنایی با مشکلات مشاوره با حضور مهدی فیض معاون امور پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مسعود شکوهی مدیرکل دفتر مشاوره و امور تربیتی، مهناز احمدی معاون امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش و عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم مسعود شکوهی مدیرکل دفتر مشاوره و امور تربیتی آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از فعالیت های آموزش و پرورش مربوط به فعالیت های مشاوره و پرورشی است، عنوان کرد: در سراسر کشور ۳۲مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره ای داریم؛ همچنین مراکز مشاوره خانواده با همکاری انجمن اوليا و مربيان اداره می شود.

وی با بیان اینکه با کمبود ۳۶هزار مشاور در مدارس سراسر کشور مواجه هستیم، افزود: ۲۵۰مرکز مشاوره در مجموع وجود دارد اما ۳۲مرکز به نوعی مراکز پژوهشی و پشتیبانی ما محسوب می شود. همچنین ۷۲۰هسنه و مرکز مشاوره در کشور فعالیت می کنند.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره با بیان اینکه ۱۸هزار مشاور در سراسر کشور فعالیت می کنند، تصریح کرد: با هر استان قرارداد مشخصی منعقد شده تا بر این اساس فعالیت مشاوره ای داشته باشند و یک هزار و 700 نفر با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در این مراکز فعال هستند.
افزایش ارائه خدمات مشورتی و ارجاع در مدارس

شکوهی با اشاره به اینکه متوسطه اول از نظر ارائه خدمات مشاوره پوشش صد درصدی دارد، گفت: از ابتدای امسال خدمات مشورتی و ارجاع را توسعه می دهیم.

وی اظهار کرد: برای پوشش تمامی مدارس نیاز به مشاورانی بیش از ۲برابر تعداد موجود داریم هرچند کمبود نیرو کار را متوقف نکرده است.

مدیر کل امور پرورشی و مشاوره از اجرای طرح همیار مشاور در مدارس کشور خبر داد و گفت: در مقطع ابتدایی از رابطان مشاوره بهره مند می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار