کمبود ۳۶ هزار نیرو در هنرستان‌ها درمهر۹۷ / احتمال جبران نیرو با جذب حق‌التدریس و سرباز معلم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کمبود ۳۶ هزار نیرو در هنرستان‌ها درمهر۹۷ / احتمال جبران نیرو با جذب حق‌التدریس و سرباز معلم

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بالغ بر ۱۶ هزار هنرآموز و ۲۰ هزار استادکار برای سال تحصیلی آینده نیاز داریم گفت: سهمیه جذب نیروی فنی از محل آزمون استخدامی جدید حدود ۳۲۰۰ نفر است و این تعداد نیرو قطعا جوابگوی نیاز ما نیست.

محسن حسینی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان نیروی مورد نیاز در هنرستان‌ها در سال تحصیلی آتی اظهار کرد: بالغ بر ۱۶ هزار هنرآموز و ۲۰ هزار استادکار برای سال آینده نیاز داریم.

وی افزود: اگر بخواهیم به قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر رسیدن ظرفیت جذب دانش آموزان در هنرستان‌ها به ۴۰ درصد عمل کنیم، به حدود ۴۰ هزار نیرو نیاز خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سهمیه جذب نیروی فنی از محل آزمون استخدامی جدید حدود ۳۲۰۰ نفر است گفت: این تعداد نیرو قطعا جوابگوی نیاز ما نیست و ما نمی‌توانیم به تکلیف برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش سهم ۴۰ درصدی در هنرستان‌ها عمل کنیم. این کمبود بویژه در حوزه جذب استادکار بیشتر احساس می شود.

حسینی مقدم درباره سایر راهکارهای جذب نیرو گفت: ممکن است تعدادی از نیروهای مورد نیاز از طریق سرباز معلمان، تعدادی از طریق اضافه حق‌التدریس جبران شود ولی با همه اینها از حالا می توان گفت رسیدن به سهم ۴۰ درصدی دور از انتظار است. سال تحصیلی جاری اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه بود که در آن تکلیف شده بود سهم رشته‌های فنی و کاردانش به ۳۸ درصد برسد در حالی که اکنون رقم ۳۶ درصد را تجربه می‌کنیم و دو درصد از برنامه عقب هستیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار