کمبود ۴ هزار مربی ورزش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه متوسط ورزش در مدارس کشور هفته‌ای ۹۰ دقیقه است، گفت: تشکیلات ورزشی به منظور رسیدن به نقطه بهتر در حوزه ورزش، ارتقا می یابد.
به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد حمیدی صبح امروز در پنجمین مجمع عمومی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور به میزبانی یزد اظهار داشت: برنامه‌های تربیت بدنی در مدارس نسبت به گذشته تغییرات قابل توجهی داشته و برنامه ها دیگر از صدر به ذیل انجام نمی شود بلکه مدیران مدارس خود در برنامه ریزی ها مشارکت دارند.
وی عنوان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدارس باید کانون فعالیت‌های مختلف قرار گیرد و مدرسه محوری یکی از سیاست‌های اصلی این سند که در حوزه ورزش دانش آموزی نیز همین امر پیگیری می شود.
حمیدی با بیان اینکه با تقویت ورزش در مدارس باید به رشد و بالندگی ۱۳ میلیون دانش آموز در کشور برسیم، اظهار داشت: المپیادهای درون مدرسه ای نیز به همین منظور شکل گرفته و امیدواریم با اجرای این طرح ها بتوانیم شایستگی های پایه دانش آموزی را توسعه دهیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز ۲۱ درصد دانش آموزان ما کم تحرک هستند و کم تحرکی در این سن به معنای سونامی بیماری‌های غیرواگیردار در آینده است.
وی با بیان اینکه مدارس، معلمان و از همه مهمتر والدین باید به کم تحرکی دانش آموزان پایان دهند تا دانش آموزانی پویا و ورزیده داشته باشیم، افزود: وزارت آموزش و پرورش نیز در صدد ارتقای تشکیلات ورزشی در مدارس است اما اگر این امر در مسیر تحقق قرار گیرد، با کمبود بیش از چهار هزار نیرو در حوزه تربیت بدنی مدارس کشور مواجه خواهیم بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار