کمبود 20 هزار نیروی انسانی در حوزه تربیتی و مشاوره در مدارس کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کمبود 20 هزار نیروی انسانی در حوزه تربیتی و مشاوره در مدارس کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش وپرورش با اشاره به کمبود 20 هزار نیروی انسانی در حوزه تربیتی و مشاوره در مدارس کشور، بر ارتقای کیفیت امور تربیتی در واحدهای آموزشی تاکید کرد.
مهدی فیض روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش راهبران تربیت اسلامی در دهکده ساحلی بندرانزلی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی همواره از مشکلات آموزش و پرورش است که بخشی از این نیروها برای مدارس دولتی در مهرماه سال آینده جذب می شوند.
وی افزود: نیروهای حوزه تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش به دلیل مواجه شدن با تغییرات محیطی بسیار ، بیش از سایر نیروها نیازمند گذراندن دوره های بازآموزی و کسب اطلاعات به روز هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: دوره های بازآموزی برای معلمان پرورشی و افراد فعال در این حوزه در تابستان سال آینده برگزار می شود.
فیض با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اولویت تربیت بر سایر آموزش ها گفت: کارگروه تربیت در سند بنیادین آموزش و پرورش تشکیل شده و سند تحول بنیادین نیز مورد قبول ارکان اصلی نظام و مبنای اصلی تصمیمات وزارت آموزش و پرورش است.
وی تاکید کرد: محور همه فعالیت های سند تحول بنیادین، آموزش با اولویت تربیت بوده و لازم است تمام ماموریت ها و فعالیت های معاونت ها و حتی ساختار آموزش و پرورش در راستای تحول تربیتی شکل گیرد.
فیض با اشاره به تدوین طرح تربیتی مدرسه محور در وزارت آموزش و پرورش در راستای بازنگری وظایف تربیتی معلمان در مدارس کشور تصریح کرد: در انجام فعالیت های فرهنگی و تربیتی برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین، همگان باید دست به دست هم داده و این مسئولیت خطیر را تنها وظیفه معاونت فرهنگی و پرورشی ندانند.
به مناسبت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و با حضور معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، از 160 دانش آموز فعال در حوزه های فرهنگی ، هنری و قرآنی ، معاونان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش گیلان تجلیل شد.
آموزش و پرورش گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار